13 Şubat 2014 Perşembe

Oteller için en iyi ve kaliteli topuzlu kilit (amerikan tipi kilit, yuvarlak topuzlu kilit) hangisidir? Otel kapılarına en uygun çözüm hangisidir?

              Oteller için en iyi ve kaliteli topuzlu kilit (amerikan tipi kilit, yuvarlak topuzlu kilit) hangisidir? Otel kapılarına en uygun çözüm hangisidir?


            Açıkçası artık otellerde topuzlu kilitler çok fazla kullanılmıyor, kartlı sistemlere falan geçildi. (Bunlarla ilgili yazımı da yakında yazacağım, hani kartlı sistemi kullanmak istiyorsanız kapılarınızda onunla ilgili de bilgi geçeceğim merak etmeyin. Ama önce en uygun fiyatı ve en kaliteli olanı bir kendim keşfedeyim!).


            Ama kartlı sistemler çok maliyetli ve herkesin de bu kadar büyük yatırımlara girecek bir durumu olmuyor. Bu durumlarda gerçekten kaliteli bir topuzlu kilit kullanılmalı ki hem sürekli bozulan kilitleri değiştirmek zorunda kalmayın ("astarı yüzünden pahalıya gelmek" deyiminin açılımı) , hem de müşterileriniz içeride kaldığı zaman onlara rezil olmayın. Topuzlu kilitlerin dandiğini alınca gerçekten çok büyük sıkıntı oluyor ve bozulup duruyor.


            Topuzlu kilitlerde kesinlikle tek marka öneririm : POSSE topuzlu kilitler. Şu an muhtemelen "nesse nesse?" gibisinden bir soru soruyor olabilirsiniz. Çünkü duymamışsınızdır markayı büyük ihtimalle. Gizli cevherler vardır ya, ben size o çeşit bilgiler veriyorum. :) Herkes Kale veya Yale markalı topuzlu kilitleri önerir, mühim olan aynı kalitede daha uygun fiyatlı bir üründen sizi haberdar etmek.


             Valla çok biliyorum başka çok bilinen bir marka topuzlu kilit almak isteyip sonunda POSSE markalı olanları alan ve ertesi sene de teşekkür etmek için özellikle gelen otel sahibi müşterileri. Haklı olarak kafanızda soru işaretleri oluşabilir, çünkü gerçekten piyasada öyle dandik topuzlu kilitler var ki, insanların ağzı yoğurttan yandığı için bilinmedik markaları üfleyerek bile almıyorlar. Ama bu arada marka farkı olarak bir dünya fiyatı fazladan verdiğinizi de unutmayın.


             Niye POSSE topuzlu kilit? Kısaca farklardan bahsedeyim :


        1.  5 YIL GARANTİ

POSSE bütün ürünleri için her tür mekanik ve işçilik arızasına karşı 5 yıl süreyle geri alım garantisi vermektedir. Çok bilindik markalarda dahi 2 sene garanti var. 


        2.   PASLANMAZ ÇELİK

POSSE topuzlu kilitleri paslanmaz çelik malzemeden yapılmış olup, her türlü dış etkene karşı benzerlerinden çok daha dayanıklıdır. Yani sactan yapılan ucuz topuzlu kilitler gibi değildir. Mıknatıs tutarak bunu test edebilirsiniz, paslanmaz malzemeyi mıknatıs tutmaz.


         3.  AYARLANABİLİR DİL

POSSE topuzlu kilitlerinin dilleri ihtiyaca göre 60 mm veya 70 mm olarak kullanılabilen ayarlanabilir dillerdendir. Bu sayede eski topuzlu kilidinizin dili uzun dahi olsa POSSE topuzlu kilidi yerine uydurabilirsiniz. Ayrıca yeni yapılacak kapılarda uzun dilli olarak kullanırsanız topuzlu kilit kapıdan biraz daha uzakta durur ve kapıyı açıp kaparken elinizi sıkıştırma ihtimaliniz olmaz, çok daha kolay kullanılır.


         4.  ISO 9001 KALİTE BELGELİ

ISO 9001 Kalite kontrol belgesine sahip fabrikalarda üretilen POSSE markalı tüm ürünlerin yüksek performansı sıkı kontroller sonucu garanti altına alınmıştır.


          5.   ANSI STANDARTLARINA UYGUN

POSSE topuzlu kilitleri 200.000 kez açıp kapama testini de içeren ve 5 çok zor testten onay almayı gerektiren "Amerikan Milli Standartlar Enstitüsü"nün verdiği belgeye sahiptir.


6.   MASTER YAPILABİLME

Diğer topuzlu kilitlerin aksine hepsini tek anahtarla açıp hiçbirinin birbirini açmaması anlamına gelen master sistemine uygundur. Diğerlerinde birbirini açan kilitler olma ihtimali  artarken iç mekanizması kaliteli  olan POSSE topuzlu kilitlerde böyle sorunlar bulunmamaktadır.


            7.    DÜĞME BUTONU İÇERİDE DURMAKTADIR

Ucuz topuzlu kilitlerde kilitleme düğmesine dikkat ederseniz biraz dışarıda durmaktadır, bu sebeple de topuzlu kilit duvara çarptığında kilitlenebilir ve kapattığınızda anahtar da yoksa kilitli kalabilirsiniz. Fakat POSSE topuzlu kilitlerde bu da düşünülmüş ve düğme kısmı daha içeride kalmaktadır, bu sayede böyle bir olasılık bulunmamaktadır.


           8.  İSTENİLDİĞİ TAKDİRDE KAPANDIĞINDA KİLİTLENEBİLEN ŞEKİLDE KULLANILABİLİR

Özellikle otellerde istenilen bir özellik de topuzlu kilidin kapıyı her çektiğinizde kilitlenmesidir. Bu sayede müşterilerin topuzlu kilidin düğmesine basmayı unutması ve bu yüzden de kapının kilitlenmeden gitmeleri engellenmektedir. Güvenlik açısından bu tip topuzlu kilitler  oteller için çok daha uygundur. POSSE topuzlu kilitlerin bu kullanım için özellikle yapılan DÜĞMESİZ tipleri olduğu gibi, normal topuzlu kilitleri de istenildiği takdirde bu şekilde kullanılmak üzere ayarlanabilir.

 

Bu sonuncu özelliği siz biraz zor kullanırsınız (içini açıp ayarlamak lazım, kolay ama uğraşmazsınız), ama adamlar bunu bile düşünmüş de özelliklerinin arasına koymuş, düşünün yani. Size bunun için süper haberim var. Posse 'nin DÜĞMESİZ topuzlu kilidi oteliniz için biçilmiş kaftan. Düğmesiz topuzlu kilit ne demek? Kapının iç tarafında normalde düğme olur ya bu topuzlu kilitlerde düğme falan yok, yusyuvarlak yani. Ne işe yarar? Yukarıda 8 numarada bahsettiğimiz özellik bu topuzlu kilidin doğasında var. Yani müşteriniz kapıyı her çektiğinde topuzlu kilit otomatik olarak kilitlenecek ve dışarıdan sadece anahtarla açılacak.


Niye bunu kullanmalısınız? Bunu benden iyi biliyorsunuz, müşteriler biraz rahat oluyor, topuzlu kilidin düğmesine basmayı ya akıl edemiyorlar ya unutuyorlar ya da alışık olmadıkları için sallamıyorlar. Bu sefer noluyor? Kapıyı çekip gittiklerinde kapı kilitlenmemiş oluyor ve her türlü hırsız uğursuz kapıyı açıp içeri girebiliyor. E bu sefer size ne oluyor? "Aman benim eşyalarım çalınmış, yandım ben, ne biçim otel bu?" şeklinde serzenişlerle karşı karşıya geliyorsunuz. Hem suçlu hem güçlü hem de bir şey söylememe durumu.. Hiç bu durumlarla uğraşmamak istiyorsanız kesinlikle yapmanız gereken tek şey düğmesiz topuzlu kilit almak.


Neyse uzatmayayım sizin işiniz çoktur, sezon yaklaşıyor. Tadilat yapacaksanız POSSE markalı olanları kesin tavsiye ederim, DÜĞMESİZ TOPUZLU KİLİT 'i almak ise kesin zorunluluktur, bunu tartışmıyorum dahi. Sonuç olarak Posse düğmesiz saten topuzlu kilit 'i almak veya incelemek istiyorsanız buraya tıklayın, istemiyorsanız da sayfanın sağ üst köşesindeki X yazılı yere tıklayın. :)


Ha bu arada unutuyordum az kaldı, oteliniz için yaptırmanız gereken diğer önemli şey de master sistemidir. (X e tıklayanlar kaçırdı bu şansı) :)  Master sistemini muhakkak biliyorsunuzdur ucundan kıyısından, şöyle ki :


Diyelim 40 odanız var, bu 40 odadaki kilitlerin hiçbirinin anahtarı birbirini açmıyor; fakat sizde (veya hizmetlinizde) olan 1 adet anahtarla tüm bu kilitleri açabiliyorsunuz. Oteller için kesin zorunluluk olan bu sistemi yaptırmak da kolay. Tabi beni tanıyorsanız kolay, yoksa zor ve maliyetli.  :)  Alet işler el övünür misali oldu bu biraz, benle bir alakası yok ama Türkiye'nin en eski ve en iyilerinden olan anahtarcısını tanıyınca tabi biraz övünmeyi hakediyorum. Adam 30 senedir bu işi yapıyor ve gözü kapalı master sistemi yapabilecek durumda. Bir de uygun fiyata yapıyor, ben olsam hayatta yapmam açıkçası bu paraya o işi. Kilitler tek tek açılıp işlemden geçiyor ufacık pimlerle. Neyse, Yıllardır master yaptırıyoruz, daha bir tane şikayet gelmedi. 


Velhasılkelam, 10 odanın üzerinde odanız varsa Posse düğmesiz topuzlu kilit + Master sistemi alacaksınız ve kafanız rahat edecek. (Hadi 10'dan az odanız varsa, hepsini tek tek taşıyabilirsiniz yanınızda temizlik için ama fazlasında artık iş sarpa sarar birbirine karışır. Bir de yanlış anahtarla yanlış kilidi açmaya çalışırsanız bozarsınız kilidi.) ... Sezon gelirken size hayırlı işler, bol müşteriler dilerim. Herkesten hayır dua bekliyorum böyle bilgiler verdikten sonra ama sizden ucuza tatil beklerim işinize yaradıysam.. :P


Öner TÜRKSEVER



BU DÜĞMESİZ TİPİ :






                                                        ALTTAKİLER DE NORMAL TİPLERİ :


 





 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme