3 Aralık 2017 Pazar

Kapılarınız artık siz YAKLAŞINCA kendiliğinizden açılsın! Marelli KEYLESS GO bluetooth modülü ile kapılarınızı cep telefonunuzla açabileceksiniz!

Kapılarınız artık siz YAKLAŞINCA kendiliğinizden açılsın! Marelli KEYLESS GO bluetooth modülü ile kapılarınızı cep telefonunuzla açabileceksiniz!



               Sevgili okurlarım yeni bir ürünü daha size tanıtmaktan mutluluk duyuyorum. Hemen girizgâh yapayım, artık cep telefonu hayatımızın her yerinde, akıllı telefonu olmayan dede oranı bile nüfusta o kadar azaldı ki. Her iş için telefonumuzu kullanıyoruz, ödemede, para göndermede, uçak bileti almakta, alışveriş yapmakta vs vs. Artık birinci görevini yani birini arama işini neredeyse yapmayacak hale geldi diğer görevlerini yapmaktan. Bence kapıyı açmakta anahtarın yerini alması da artık kaçınılmaz. Biliyorsunuz ben zaten anahtar karşıtı bir adamım ve anahtar kullanımını minimuma azaltmak için ürün tanıtıp duruyorum. Neyse konuya girelim, ana fikri anlamışsınızdır.


               Ürün ufacık bir şey, bu mudur demeyin yani elinize alınca. Ben mantığını anlatayım, kapınızda elektrikli bir sistem varsa montajı çok kolay. Trafoya ve geçiş kontrol ünitesine bağlanıyor, bluetooth yardımıyla cep telefonunuzla haberleşiyor ve cep telefonunuzdan kapınızı açabiliyorsunuz. Sinyali alınca elektriği veriyor ve kilidiniz açılıyor.




               Bunun için bir aplikasyonu var, apple store ‘da “keyless go” diye aratınca zaten hemen çıkıyor, Google play’den indirmek için de aşağıdaki barcode u okutmanız yetiyor, oradan indiriliyor direk. Google play’de henüz çıkmıyor çünkü, fakat aplikasyonu indirmek yine de çok kolay.



               Bir de şu linkten icloud ‘a kayıt yaptırıyorsunuzhttp://120.24.229.67:8069/web/login . Burada dikkat etmeniz gereken şey web adresine ve aplikasyona farklı mail adresleriyle kayıt olmak. Sonra da bluetooth modülünü telefonunuza tanıtıyorsunuz. Artık kapıyı açmaya hazırsınız. Siz bu tanıtım vs. konusuna çok takılmayın ben halihazırda tüm işlemleri yapmanız için adım adım videosunu da aşağıda koyuyorum merak etmeyin.


 


               “Keyless go” sistemi de var adı üzerinde. Yani cep telefonunuzda aplikasyon arka planda çalışıyorsa ve bluetooth unuz açıksa ürün sizi görüyor ve siz yaklaşınca kapıyı açıyor. Ya da telefonunuzu sallayarak ya da düğmeye basarak açma şansınız da var. Bence inanılmaz bir kolaylık, düşünün eliniz kolunuz dolu bir şekilde apartman (ya da ofis) kapınıza yaklaşıyorsunuz ve kapı sizi görünce dili salıyor. Eliniz doluymuş oymuş buymuş önemli değil, tek yapmanız gereken kapıyı ittirip içeri girmek.




               Genel kullanım alanlarında gerçekten çok iyi bir sistem, sadece sizin izin verdiğiniz kişiler kapıyı açabilirler. Hastahaneler, apartmanlar, ofisler, fabrika giriş kapıları, işyerleri vs herkes için çok iyi bir geçiş sistemi.


               Asıl güzelliği de giriş yapanları, giriş yaptıkları saat ve tarihle birlikte internet üzerinden görebiliyorsunuz. Giriş takibi yapmak için de çok kolay yani.

 

               Kapınızda herhangi bir elektrikli sistem yoksa ne yapacaksınız onu da söyleyeyim, eksik kalmasın. Kapınızda normal bir gömme kilit varsa, onun karşılığına elektrikli kilit karşılığını takacaksınız. Bir trafo alıp bir de bu ürünü alabilirsiniz. Dışarıdaki kolu iptal edeceksiniz tabi ki, alın size geçiş sistemi, iş garanti olsun kimi de şifreyle ya da kartla girsin derseniz, bir tane de ondan alırsınız isteyen istediği sistemi kullansın. Artık çok para değil bu sistemler. Marelli markalı olanları tavsiye ederim, birkaç tane de aşağıya resmini ve linkini koyuyorum siz kontrol edersiniz.







               Eğer apartman kapısıysa zaten muhtemelen elektrikli bir tertibat vardır kapınızda, çünkü üst katlardan kapıyı açıyorsunuz ne de olsa. O zaman tek yapmanız gereken bu ürünü almaktır. Ben montaj şemasını da aşağıya koyuyorum, işten anlayan biri gayet kolay bir şekilde montajı yapar.


  


               Anlayacağınız Marelli KEYLESS GO bluetooth modülü ile gerçekten büyük bir rahatlığa kavuşacaksınız, açıkçası benim hayalim hep ben kapıya yaklaşınca kapının açılmasıydı, evde maalesef güvenlik sebebiyle bunu yapamıyorum Marelli Magic parmak izli bareli kullanıyorum. Fakat apartman kapıları da büyük sıkıntı bence, özellikle evde bu rahatlığa sahipken apartman kapısını anahtarla açmak falan artık mazinin de mazisinde kaldı. (zaten şifreli sisteme geçtik apartmanda, dur bakalım bunu da aldırtabilirsem çok süper olacak.)  En kötü ben veririm parasını taktırırım, kullanmak isteyene de hissesi oranında parayla satarım. J  Zaten bu sistemi görüp de kullanmayacak olanın aklına şaşarım.

 


               Neyse sonuç olarak herkese ürünü tavsiye ediyorum, teknoloji gelişiyor ona ayak uydurup rahatlıklarından faydalanmak lazım derim ben.. Bu arada nasıl kullanıldığı ile ilgili videoyu da en altta bulabilirsiniz. Ayrıca ürünü yakından tanımak ve satın almak isterseniz diye link de veriyorum : http://www.hirdavatfirsati.com/p-7070-Uzaktan-kumandayla-acilan-sistemler-Marelli-KEYLESS-GO-bluetooth-modulu-%28kapinizi-cep-telenuyla-acin%29-KEYLESSGO-.html, resimlere basarsanız da gidebilirsiniz. Elden ne geliyorsa yapıyorum gerisi size kalmış.. :)



               Öner TÜRKSEVER


2 Aralık 2017 Cumartesi

Kalkan kapaklar için en iyi ve en şık gazlı piston (amortisör) hangisidir? Marelli gazlı piston hem uygun fiyatlı hem de kaliteli…

Kalkan kapaklar için en iyi ve en şık gazlı piston (amortisör) hangisidir? Marelli gazlı piston hem uygun fiyatlı hem de kaliteli…


               Evet bu minvalde bir yazıyı uzun zaman önce yazmıştım, fakat artık her şey o kadar hızlı değişiyor ki benim de yazılarımı yenilemem ve güncellemem gerekiyor. Eski yazımı güncelleyene kadar yenisini yazayım dedim.


               Çok detaya girmek istemiyorum, kesinlikle piyasadaki en iyi gazlı piston markası tartışmasız Marelli Gazlı Piston. Niyesine kısaca gireyim, genel olarak gazlı pistonların sakıncaları nelerdir? :

1)      Menteşeyi ve kapağı zorladığı için bir süre sonra menteşeleri vidalarından çıkarabilir

2)      Yukarı doğru çok hızlı açılarak tak diye ses çıkarır

3)      Bir süre sonra gazı kaçar ve bozulur



Marelli gazlı piston piyasada yağ ile çalışan tek gazlı pistondur. Yağ ile çalışması ne işe yarar? Yağ ile çalıştığı için kapağı yukarı doğru tak diye hızlı bir şekilde savurmaz. Yani kapağı yukarı yavaş yavaş açar. Böyle menteşelerinizin ve kapağınızın uzun vadede zarar görmesini engeller.

 

Ayrıca özel iç mekanizması sayesinde gaz kaçmasına ve bozulmasına karşı çok daha emniyetlidir.


Evet kaliteli olduğu konusunda hem fikiriz, bir de üzerine yeni versiyon Marelli gazlı pistonların iki iyi özelliği daha var :


1)      Artık beyaz renkli : Malumunuz artık kapaklarınız hep beyaz renkli kasaya ve bazen de kapağa sahip oluyor. Eski gri renkli gazlı pistonlar bunlarda kötü bir görüntüye sebep oluyorlardı, fakat şimdi yeni Marelli gazlı piston beyaz rengiyle çok şık bir duruşa sahip ve kapaklarınızla uyum içinde.


 


2)      Kapağa monte başlıkları değişti : Eskiden pistonu takmak ve çıkarmak çok zordu, tornavidayla zorlamak falan gerekiyordu. Fakat yeni Marelli gazlı pistonlarda başlığın üzerindeki kapağı çıkartınca pistonu da oradan rahatlıkla sökebiliyorsunuz. Hem mobilyacılar için , hem de pistonunu değiştirmek isteyen son tüketiciler için çok büyük bir kolaylık.


 


Evet standart Marelli gazlı piston diğerlerinden gerçekten çok daha üstün. Diğer ucuz pistonlarla aralarında fiyat farkı var ama 3-4 tl lik fiyat farkı için diğerlerini alan mobilyacılardan lütfen uzak durun. Bir mutfakta maximum 10 adet piston olsa totalde 30 tl fark eder, eğer bunu hesaplıyorsa o mobilyacı zaten doğru düzgün iş de yapmıyordur. Ben zaten görüyorum nerede iyi mobilyacı var, sürekli işi olan, bu şekilde hesap yapmayan ve başını ağrıtmayacak bu tip ürünleri alıyor.


               Neyse her koyun kendi bacağından asılır, ben burada ne kadar anlatsam her mobilyacı aynı kafada devam eder, yapısı odur çünkü. Ama bu yazıyı okuyacak adam da zaten benim kafadadır. Bu arada bu şıklık bana yetmez daha da güzel olsun diyenler varsa, yeni gelen Marelli PREMİUM gazlı pistonu alacak. Kapaklı olan bu model kapağınızda inanılmaz şık duruyor. O da normal Marelli gazlı piston gibi yağ ile çalışıyor, fakat kapağınıza kesinlikle değer katıyor. Mobilyacıysanız bir deneyin derim ben, farkı göreceksiniz. Üstelik diğeriyle arasında büyük bir fiyat farkı da bulunmuyor.



 


               Son olarak Marelli gazlı pistonun duraklı ve düşer tipleri de var. Çeşitlerinde yok yok yani. Duraklı olan bence çok iyi, nasıl mı?

1)      Kapağınızı yukarı doğru açarken her aşamada duruyor, tıpkı çok pahalı kalkar kapak mekanizmaları gibi

2)      Bir de üzerine kapağınızda frenli menteşe kullandığınızda kapağınız sonda kendini yavaşça kapatıyor. Ki bu gazlı pistonların en büyük zaafıdır, hangisi olursa olsun kapağı kapatırken çarpar ürün. Duraklı gazlı piston sayesinde bu sorundan kurtulabiliyorsunuz.



 


Aslında bence bu ürün kesinlikle her kapakta kullanılmalı, süper bir sistem. Ama tek sakıncası kapak ağırlığı doğru olmazsa normal gazlı piston gibi kullanılıyor. 2-3 farklı güçte olanı var çünkü. Açıkçası biraz deneme yanılma methodu gerekebilir bunun için. Mobilyacılar için aslında çok sorun değil, 3 çeşidinden de alıp deneyebilirler, doğru ürünü kullanabilirler. Ama son tüketiciler için biraz sıkıntı işte. Bir de ürün diğer pistonlar gibi değil, aşağı doğru takılıyor.



Marelli düşer gazlı piston da aşağıya doğru açılan kapaklarda kullanılabiliyor. Çamaşır sepetleri vs gibi kapaklar için çok uygun. Dandik bar makasları çok kötü görünüyor ve kullanımı da zor. O kapaklarda kesinlikle tavsiye ederim.


 


               Evet aslında konu çok uzar da özellikle duraklı gazlı piston başlı başına bir yazı konusu, fakat bence ana hatlarını anlamışsınızdır konunun. Kalkan kapaklar için en ekonomik ve iyi çözüm Marelli gazlı piston çeşitleri. Daha ucuzu da var, daha pahalısı da var ama fiyat-kalite dengesinin en üst noktası bence Marelli gazlı piston. Senin tavsiyen ne derseniz bütçeye göre :


               Marelli DURAKLI gazlı pistonMarelli PREMİUM gazlı pistonMarelli gazlı piston şeklinde sıralayabilirim. Bütçeniz daha da düşükse bari Serio gazlı pistonu alan ucuz pistonlar arasında en iyisi o marka. Bunu da belirtip yazımı sonlandırıyorum, görüşmek üzere sevgili okurlarım.

 


 




               Öner TÜRKSEVER