12 Aralık 2015 Cumartesi

Bahçe Kapılarınızı otomatik olarak kapatmanın ve şifreli sisteme geçirmenin en ekonomik yolu hangisidir? Dış mekan için şifre paneli..

Bahçe Kapılarınızı otomatik olarak kapatmanın ve şifreli sisteme geçirmenin en ekonomik yolu hangisidir? Dış mekan için şifre paneli..


           Her apartmanda, villada, müstakil evde vs. bahçe kapısı oluyor bildiğiniz gibi. Bu bahçe kapılarında en büyük sorun kullanacağınız kilitler ve otomatik olarak kapanması. İnsanlar girip çıkıyorlar ve kapıyı açık bırakıyorlar, bu da güvenlik açısından önemli bir sorun oluyor. Diğer önemli sorun da kapıda kullanacağınız kilittir. Normal bir kilit kullansanız elle açabilirler, ayrıca her seferinde anahtarla açmak da ayrı bir sorundur.


             Bu ikisi için de iyi bir çözüm var, kapınızı otomatik olarak kapatmanız için yeni gelen Marelli superior otomatik kapı kapatıcıyı kullanabilirsiniz. Hem diğer hidrolik kapı yayları gibi ağır gelmez kapınıza hem de daha ekonomiktir. Zaten normal hidrolik kapı yaylarını bunlarda kullanamazsınız, çünkü çoğunda üstte kasa yoktur. O yüzden bu ürün bu iş için biçilmiş kaftan. En aşağıda uygulanmış bir kapının çalışmasının videosunu koyuyorum bakarsınız. Bu ürünü hafif her kapıda kullanabilirsiniz : ahşap kapılar, alüminyum kapılar, dediğim gibi bahçe kapıları. Üstelik içinden hem içeri hem dışarı açılan kapılara uygulanması için tüm aparatları çıkıyor. Daha da iyisi bu iş için bulabileceğiniz en ucuz ürün, kalitesine göre fiyatı çok iyi yani. Tavsiyeme uyun zararlı çıkmazsınız.


 







             Sıra geldi bahçe kapınızı şifreli ve/veya kartlı şekilde açmaya. Bunun için bir elektrikli otomat veya kilit+basaç kullanabilirsiniz. Bunlar zaten standarttır. Bir de şifre paneli kullandınız mı iş tamamdır. Burada önemli olan su geçirmez ve paslanmaz bir modeli kullanmaktır. Marelli Su Geçirmez şifreli geçiş ünitesini koyarsanız üzerine ekstra bir koruma daha yapmanız gerekmez çünkü ürün su geçirmiyor. Akvaryumda bile çalışıyor o derece yani. Tabi abartmamak lazım ama bence çok başarılı. Hem kartla hem şifreyle kullanabilirsiniz bir trafo ile kilide bağlayın ve şifreyi girip girin. Dış mekanlar için çok kullanışlı üniteler yoktu bildiğim, bu ürün çok iyi geldi açıkçası.

 
 

 

              Ha bu arada bu tip bahçe kapısı yapıyorsanız, bizim müşterilerden biri alttaki menteşeyi kullanıyor sürekli. Niye diyeceksiniz, kaplama değil de saten boyalı olduğundan pas yapmıyor, et kalınlığı fazla olduğundan bayağı dayanıklı ve rengi de saten olduğu için gayet şık duruyor. Hani aklınızda bulunsun diye onun da resmini koyuyorum bakarsınız. Bu arada en önemli kısmını unutuyordum fiyatı bedavadan hallice..



              Bu arada ürünleri incelemek ve sipariş vermek isterseniz diye link de koyuyorum : http://www.hirdavatfirsati.com/p-6816-Elektronik-kapi-kilitleri-Marelli-paslanmaz-SU-GECIRMEZ-kart-ve-sifreli-gecis-%28giris%29-sistemi-A812W-.html Resimlerin üzerine basarsanız da gidebilirsiniz ürünlere. Hadi bakalım rahat rahat girin artık bahçe kapınızdan da sayemde. :)


               Öner TÜRKSEVER

11 Aralık 2015 Cuma

En ucuz Parmak izli geçiş kontrol sistemi! Apartman, ofis kapılarınızı Parmak iziyle açmak için ne yapmanız gerekir?

Apartman, ofis kapılarınızı Parmak iziyle açmak için ne yapmanız gerekir? Parmak izli geçiş kontrol sistemi...


           Bu aralar benzer konularda yazıyorum, ama aslında benzer değil. Bir maden buldum onu işliyorum ki insanlığa bir faydam olsun diyelim. 


            Bence bir kapıyı açmak için en iyi yol parmak iziyle açmak, ama gerçekten pahalı çözümler var piyasada genelde, o yüzden ben size biraz daha ekonomik (ama yine diğer sistemlerden pahalı tabi ki) bazı çözümleri söyleyeceğim. 3 çeşit kapı olabilir, çözümleri de farklı tabi :


            1) Evde kullanılan çelik kapıları parmak izli sisteme çevirmek :

            Bunun için Marelli Magic Parmak İzli bareli kullanabilirsiniz. Bunun  detaylarını daha önceki yazımda yazmıştım. Ve açıkçası o ürün bu yazının ana konusu değil. Bu sebeple onunla ilgili detaylı bilgiyi almak için diğer yazıma geçersiniz isterseniz, tıklayınız lütfen

           Minimum kısalıkta bilgi vereyim, ev için diğer sistemler olmaz çünkü güvenli değildir. Bu ürün hem en ekonomik hem de en mantıklı çözümdür. Niye mi?

            * Montajını kendi başınıza 10 dk da yaparsınız, elektrik falan çekmenize gerek yoktur, her kapıya uyar.
             * İçinden çıkan çelik rozeti ve yapısıyla diğerlerinden daha güvenlidir
             * İsviçre malı parmak izi ünitesi ile 10.000.000 kez açıp kapama testini geçmiştir. Ve tabi diğerlerine göre daha iyi okur parmak izlerini.

             Eee niye diğerlerinden bahsedeceksen bu o kadar süperse diyebilirsiniz, fiyatı ne kadar benzerlerinin yarısı da olsa yine de biraz daha pahalıya gelir diğerinden.


 



            2) Apartman kapılarınızı parmak izli sisteme geçirmek için :

            Bu hem çok kolay hem de daha ucuz. Kapınızda muhtemelen halihazırda bir kapı otomatı vardır zaten. Tabi bunlar 220V ile çalışmadığı için trafo da vardır. Yani size gereken sadece bir parmak izli geçiş ünitesi. Normalde bunları çok pahalı satıyorlar. Fakat Marelli kalitesiyle bunun da hem kaliteli hem ekonomik olanı geldi. Marelli parmak izli geçiş ünitesini trafoyla elektrikli otomatınıza bağlarsınız. Sonra da apartmandaki herkesin parmağını okutursunuz, oldu da bitti maşallah. Artık hiç kimsenin anahtar çıkarıp da uğraşmasına gerek yok, göster parmağını gir içeri. 


              Uzun vadede kullanımı da çok rahat, çünkü kart alma masraf olmuyor. Şöyle düşünün normal bir kartlı geçiş sistemini alsanız bile minimum 40 adet kart da satın alacaksınız herkes için, 5 tl olsa kartlar, 200 tl sırf kartlar yapar ki neredeyse bu parmak izli sistemin parasına gelir. Yani hem maliyeti size çok uyguna gelir, hem de gerçekten çok konforlu bir kullanıma sahip olursunuz. 


             Bence direk geçin, sizin için çok uygun. Ben aşağıda resimlerini koyuyorum, siz resimlere tıklayarak ürünleri inceleyebilir, hatta satın alabilirsiniz.




            3) Ofis kapılarınızı ya da alüminyum/ahşap kapılarınızı parmak izli sisteme geçirmek için :

             Bunun için de yukarıdaki iki ürün de uyuyor aslında. Kapınızda muhtemelen normal gömme bir kilit vardır. Sizin iki seçeneğiniz var :

           * Marelli magic parmak izli bareli eski barelinizle değiştirmek

 

            Bunu eski barelinizi çıkarıp takarak yapabilirsiniz. Ama tabi kapınızda normal bir kapı kolu varsa, dışarıda kalan kısmı çıkarıp bir çekme veya topuz takmanız daha doğru olur. Çünkü kapı kolu kalırsa dışarıda eğer her seferinde kilitlemezseniz kapıyı, dışarıdan açabilirler. Veya girilmesini istemiyorsanız kilitleyebilirsiniz tabi çıkarken. Ofis için düşünürsek dışarıda kol olmaması daha rahat olur, çünkü her seferinde kilitlemek zor olabilir.

 

              * Marelli parmak izli geçiş kontrol ünitesi + basaç + trafo takmak :

             Bu da bir çözümdür, biraz daha ekonomik gelebilir aldığınız ürüne göre. Ama iyi bir şey alayım derseniz, bir de vereceğiniz montaj parasıyla aşağı yukarı Marelli parmak izli barel ile benzer maliyetlere gelir size.



             Bunun için kilidin karşılığını Kale elektrikli kilit karşılığı (basaç) ile değiştireceksiniz. Sonra da bir trafo ve parmak izli geçiş sistemi takarak kapınızı parmak izli sisteme geçirebilirsiniz. Yalnız bu sistemde montaj biraz daha sıkıntılıdır, elektrik çekmeniz gerekir, kapının karşılığını değiştirmek için kasada biraz tadilat yapmanız lazım. Bayağı bir iş var aslında yani. Ama yapacak çok bir şey yok, eğer bu sistemi istiyorsanız yaptıracak birini bulmanız lazım.

               
                    Diğer bir seçenek de kapınızdaki kilidi iptal edip, elektromanyetik kilit takmak ve yine trafo+parmak izli (veya şifreli) geçiş sistemiyle aynı işlemi yapmak. Bu biraz daha güvenlidir, çünkü 280 kg güce kadar dayanıklı olan elektromanyetik kilitleri açma şansları yok. Basacı daha kolay açarlar.



 

             Parmak izli sisteme geçmeyeyim, şifre veya kartla açmam yeter bana derseniz diye ben diğer modelleri de koyuyorum alta, resimlerine tıklayabilirsiniz. Biri çok uygun fiyata geliyor, diğeri de dış mekanlar için uygun su geçirmez bir model. Parmak izli yerine daha uygun maliyetlerle bunları da kullanabilirsiniz.

 



             Evet gördüğünüz gibi artık elektronik geçiş sistemine geçiş yapmak çok da zor ve düşündüğünüz kadar maliyetli değil. Parmak izli sistem de eskiden çok pahalıydı ama artık hem kaliteli hem de ekonomik ürünleri bulabiliyorsunuz. Üstelik de internet üzerinden sipariş verip ertesi gün kapınıza kadar getirebiliyorsunuz. Bence çok da beklemeyin ofis veya evinizde anahtarla uğraşmak hem çok zaman kaybı hem de güvenli değil, bir an önce parmak izli sisteme geçin derim ben. Tüm çeşitleri için : http://www.hirdavatfirsati.com/src.asp?srcmake=0&srccat=0&que=parmak+izli&ara=


              Öner TÜRKSEVER

          

  

8 Aralık 2015 Salı

Elektromanyetik kilit fiyatları, ithalatçısı kimdir? En ucuz ve kaliteli elektro manyetik kilit hangisidir?

Elektromanyetik kilit fiyatları, ithalatçısı kimdir? En ucuz ve kaliteli elektro manyetik kilit hangisidir?


          Bu da biraz niş bir konu, muhtemelen bu yazıyı okuyorsanız zaten ürünü biliyorsunuzdur ve doğru ürünü arıyorsunuzdur. Yine de hafiften bahsedeyim, elektromanyetik kilit dediğimiz ürünü mıknatıslı çıt çıt gibi düşünün, sadece açamıyorsunuz elle falan. Yani elektromanyetik kilit ve karşılığı elektriği aldığı sürece birbirini öyle bir güçle tutar ki siz kapıyı açamazsınız. 

 
     
           Nerelerde kullanılır? Aslında şifreyle, kartla veya butonla açmak istediğiniz her kapıda kullanabilirsiniz. Diyelim normal bir kapıyı elektrikli sisteme (yani kartlı ve şifreli sisteme) çevirmek istiyorsunuz ama kilidiniz buna müsait değil. Bu ürünü monte ederek ve kilidinizi iptal ederek yapabilirsiniz bunu. Özellikle sürme kapılarda kesin gereklidir, çünkü diğer hiçbir kilidi elektrikli sisteme geçiremezsiniz. Asansör kapılarında, yangın kapılarında vs. de oldukça yaygın bir kullanımı vardır.

 

          Nasıl kullanılır? L ve Z aparatları çıkar içinden, onlar yardımıyla biri kasaya biri kapıya bağlanır. Bunları bir trafoyla elektriğe bağlarsınız, bir de şifreli / kartlı / parmak izli geçiş kontrol sistemini bunlara bağlarsınız. Gösterirsiniz kartınızı, veya girersiniz şifrenizi veya gösterirsiniz parmağınızı elektriği keser, kapı açılır siz de içeri girersiniz. 

 

 



         280 kg lık olanı bence en uygunu. 150 kg olan ucuzlar da var ama o biraz zorlanınca açılabiliyor gibi duydum, ama görmedim gözümle. 280 kg demek kapıyı açmak için minimum 280 kg lık bir güç uygulamanız gerekiyor ki bayağı bir imkansıza yakın bu.

 

         Eee yazıyı ansiklopedik bilgi vermek için mi yazdım? Yok hayır, bayağı bir müşterimiz soruyordu ürünü bana. Bu ürünleri acayip pahalı satıyorlar, bir de üzerine bulması da çok zor. Ben de bulmuşken hemen sizi de bilgilendireyim dedi.

 
       Marelli 280 kg lık elektromanyetik kilit piyasadakilerin yarı fiyatı, CE belgeli ve gerçekten kaliteli. Hem sorun yaşamazsınız hem de çok uygun fiyata alırsınız. Ben tavsiye ediyorum, firmanın ekonomik, su geçirmez ve parmak izli olmak üzere üç tip geçiş kontrol ünitesi de var. Ben onların 
resimlerini de koyuyorum aşağıya, bence bir bakın. 

 
 
 



 

       Umarım işinize yarar yazım, ki bence kesin yarayacak ama hadi bakalım çok da iddialı olmayayım.

       
        Öner TÜRKSEVER

6 Aralık 2015 Pazar

(Ofis, ev, çelik, ahşap) Kapılarınızı (şifreli, kartlı) parmak izli sisteme tadilat gerektirmeden en kolay nasıl çevirebilirsiniz?

(Ofis, ev, çelik, ahşap) Kapılarınızı (şifreli, kartlı) parmak izli sisteme tadilat gerektirmeden en kolay nasıl çevirebilirsiniz?

            
          Geçen yazımda bahsettim bu üründen o yüzden o kadar detaya girmeyeceğim. Ürünün detayları için o yazıma gitmek isteyenler buraya tıklasın geçsin. Ben bu yazıda olayın başka bir yönüne odaklanacağım çünkü. Bu arada ürün neydi onu söyleyeyim tabi, abartmayayım hepiniz düzenli okurum olmayabilirsiniz. Ürün Marelli MagicParmak İzli Barel….





                Çoğu insan kapısını kartla, şifreyle veya parmak iziyle açmak istiyor ama eski kapısında tadilat yaptırmak istemiyor + ustayla uğraşmak istemiyor + çok para ödemek istemiyor + kapısını bozmak istemiyor + elektrik çektirmek istemiyor + görüntü kirliliği istemiyor + doğru ürünü bulamıyor vs vs arttırılabilir. Neyse ki artık sektörde okumuş insanlar da var da bu sorunları çözebiliyoruz. (O kişi benim bu arada, off yine narsistik özelliklerim ortaya çıktı kusuruma bakmayın arada hortlayabiliyor.) J



                Çok ürün var bu işi yapmak için (parmak izli, kartlı, şifreli geçiş kontrol üniteleri, elektrikli kapı karşılıkları, kartlı kilitler vs vs) , hepsini de satıyoruz yıllardır ama bir sürü sorun oluyor. Yukarıda + ile yazdığım her şeyi yaşıyoruz açıkçası. En önemli sorun kapıda değişiklik yapmak ve elektrik çekmek, ya biri oluyor, ya da ikisi de sorun oluyor. Hem görsel açıdan hem de maliyet açısından büyük sıkıntı oluyor, doğru şekilde montaj yapacak adamı bulmak konusu ise en büyük sıkıntı. Yani adamda para var ama kime güveneceğini ve nasıl yaptıracağını bilemiyor kıyamam. Parası olmayıp bir de bu sorunlarla karşılaşanlara ise hiç hiç kıyamam. J


                Neyse zaten yukardaki gibi bir sorununuz olmasa bu yazıda ne işiniz var, umarım paranız vardır da az kıyamadıklarımdansınızdır. J  Size nasıl bir ürün bulmak lazım?

1)      Maliyeti çok aşırı olmayacak
2)      Montajı kendi başınıza yapabileceksiniz
3)      Elektrik çektirmeyeceksiniz
4)      Eski kapınızı ve kilidinizi kullanmaya devam edeceksiniz
5)      Görüntüsü güzel olacak
6)      Uzun vadede size yeni maliyetler ve sorunlar çıkarmayacak
7)      Güvenli olacak
8)      Konforlu olacak, yani kullanışı da rahat olacak
9)      Satın alması kolay olacak, bulmak için uğraştırmayacak
10)   Karşınızda muhatap olacak, yarın öbür gün sorun çıkarsa sıkıntı olmayacak


Daha da gider de, bu kadarı yeter herhalde ihtiyaçlarınız için. O zaman hemen size çözüm olan ürünü söyleyeyim de rahatlayayım. Başta söylediydim zaten, o zaman niye bu 10 maddeye uygun olduğunu anlatayım. Marelli Magic Parmak İzli Barel bu 10 maddeye hatta daha fazlasına da uyuyor, niye mi? Tek tek gidelim anlaması ve anlatması kolay olsun :


1)      Maliyeti çok aşırı olmayacak

Valla bu tabi göreceli bir konu olduğu için ucuz da diyemiyorum, pahalı da. Herkese göre değişir. Ama benim ucuz ve pahalı tanımlamam şöyledir, alternatiflerine bakarsın yaptığı işe bakarsın, ona göre karar verirsin. Marelli Magic barel diğer parmak izli ürünlerin yarı fiyatı. Hadi ucuza şifre paneli vs alayım dediniz, taktırma parasıyla birlikte yine aynı yere ve hatta daha pahalıya geldi. Ki kapınıza olup olmayacağı da belli değil, zaten taktıracak adamı bulup bulamadığınız zaten belli değil. Bir de üzerine şifre veya kartın bir sürü sakıncası olacak. Zaten o sistemlerin iki katı fiyatı bile olsa parmak izi sistemi tercih edilir ki bu da ayrı bir yazı konusu, girmeyelim hiç. Sonuç olarak göreceli olarak ucuz, ama tabi 10 tl ye barel takmak en ucuzu diyenlerdenseniz devam etmeyin lütfen yazıya.


 



2)      Montajı kendi başınıza yapabileceksiniz

Bu göreceli değil, 10 dk sürmüyor montajı. Aşağıda videosunu koyuyorum, video 2.5 dk sürüyor, düşünün artık.


 



3)      Elektrik çektirmeyeceksiniz

Şarj edilebilir, lityum pille çalışıyor. Yani elektrikle alakası yok. Pili nasıl gidiyor derseniz, motorlu bir ürün olmadığı için sadece parmağınızı gösterince pil yiyor, yani kullanıma göre 6 aya kadar kullanırsınız. Pili bitince de şarj etmesi çok rahat, normal cep telefonunuza taktığınız bir harici bataryayı bağlayın şarj etsin.


 




4)      Eski kapınızı ve kilidinizi kullanmaya devam edeceksiniz

En süperi bu zaten, kapınızda sonuçta bir kapı göbeği kullanıyorsunuz. Yani kapıların %95ine uyuyor. Çıkarın eski göbeğinizi bunu takın, oldu-bitti. Uydu uymadı, usta çağırayım, aman kapım bozuldu, yok olmadı yeni kapı yaptırayım işi bitti artık yani. Montaj videosunu da koyacağım, takamayanı döverler yani.


 



5)      Görüntüsü güzel olacak

Diğer motorlu tipler gibi kocaman değil, önde ve arkasında çevirmek için topuzları var o kadar. Onun dışında ne kapınızın yanında, üstünde, altında bir şey olmuyor. Kapı kolunuz değişmiyor. Her şey aynı kalıyor. Bence kapıda gayet şık duruyor ve gereksiz başka hiçbir parça bulunmuyor.


 



6)      Uzun vadede size yeni maliyetler ve sorunlar çıkarmayacak

Parmak izli olduğu için, diğer kartlı ürünler gibi sürekli kart kayboldu yeni kart alalım masrafları doğurmuyor. Ayrıca pili şarj edilebilir olduğu ve uzun süre şarjı gittiği için, aman yine pili bitti, pil alayım gibi bir masrafı da olmuyor.  Motorlu olmadığı için diğer parmak izli kilitler gibi bozuldu yandık şimdi gibi bir derdi de yok. Hadi çok çok uzun süre sonra bozuldu, paranız yok. Alın bir tane normal barel yine kapınızı kullanmaya devam edin. Halbuki diğer sistemlerin hepsinde yine o sistemi kullanmanız lazım yoksa kapınızda izler görünür ve yerine başka ürünler uymaz. Yani uzun vadede kesin daha ucuza geliyor diğer sistemlere göre. Gerçi gördüğünüz üzere alırken de daha ucuz zaten.


7)      Güvenli olacak

Güvenlik olarak zaten çok iyi, parmak izi ünitesi olarak İsviçre’den gelen Dünyanın 1 numaralı ünitesini kullandığı için hani başkasının parmağı uydu açtı falan gibi bir şey olması mümkün değil. Yanında verilen çelik rozeti kullanınca bareli kırmaları vs. gibi bir şey de olmuyor. Çünkü çelik rozeti diğerlerinden farklı ve diğerlerine uyan maymuncuğu bunda kullanamıyorlar. Ayrıca basaç sistemi gibi sadece dili tutmuyor, yani kapıyı kilitleyebiliyorsunuz. Bunun yanında mekanik anahtarı da var, ve o da çift kanallı açılması çok zor tiplerden. Şifremi biri gördü, kartımı biri çaldı konuları olmuyor. Parmak izi zaten en güvenli sistem. Temizlikçiniz ayrıldı mı? Siliyorsunuz parmak izini daha da kapıyı açamıyor. Bu da ayrı yazı konusu ama ana konuyu anlamışsınızdır sanırım.


 



8)      Konforlu olacak, yani kullanışı da rahat olacak

Ben kullanıyorum, en rahat kısımları “Neee? Anahtarı içeride mi unuttun?” kavgalarını yaşamamak; her seferinde çantada anahtarı aramamak; bu anahtarı nereye koysam derdinden kurtulmak; eyvah anahtarı kaybettim biri bulur mu acaba stresinden uzaklaşmak vs. vs. Bu da çok uzatılır ama zaten kapınızı parmak izinizle açmanın rahatlığından bahsetmeme gerek yok, zaten o çok belli.
Bu arada ürünün vizyonundan da bahsedeyim, bir 6 ay sonra gelecek olan wifi priziyle modeminizle bağlantı kuracak ve kapınızı aplikasyonundan cep telefonu aracılığı ile açabilecek, üzerine bir de kim girmiş görebileceksiniz. Yani Marelli Magic Parmak İzli Barel durmuyor ve gelişmeye devam edecek. Konfor ve güvenlik de artacak bu şekilde tabi ki. İşin güzeli şu andaki ürünlere kullanılabilecek bunlar, almanız gereken sadece wifi prizi olacak.


 



9)      Karşınızda muhatap olacak, yarın öbür gün sorun çıkarsa sıkıntı olmayacak

Marelli markası 15 seneden fazladır piyasada, distribütörü ise 1974’den beri kilit sektöründe. Yani acaba yarın burada olur mu derdi yok, çünkü işi bu zaten ve son derece büyük bir firma. O konuda da sıkıntınız yok zaten. Ayrıca zaten dediğim gibi bozulma şansı çok az. Niye? Ürünün bozulabilecek asıl kısmı olan parmak izi ünitesi İsviçre’den geliyor ve 10.000.000 kez kullanım testinden geçmiş durumda. Yani bozmak isteseniz de bozmanız kolay değil. Motorlu falan olsa sıkıntı, bozulacak çok parça var ama bunda öyle bir sıkıntı da yok. Süper düşünmüşler yani.

 


10)   Satın alması kolay olacak, bulmak için uğraştırmayacak

Valla tabi bu kısım biraz sıkıntı normalde, hani göreyim alayım derseniz. Bayi kısmı yavaş yavaş oturuyor. Bayi olayım derseniz bir görüşürsünüz tabi. Ama bunda da iyi bir çözüm var, internetten direk sipariş verebiliyorsunuz, ertesi gün kargo dahil olarak evinize geliyor. Zaten görülecek çok bir şey yok aslında, o yüzden teknolojinin bu nimetini ben çok seviyorum. Linkini vs. de veriyorum, artık daha ne yapayım bilemiyorum. Buyurun gidin (acele edin bence) : http://www.hirdavatfirsati.com/p-6826-Bareller-%28Kapi-gobegi-silindir%29-Marelli-MAGIC-parmak-izli-kilit-%28kapi-gobegi-bareli-silindiri%29-MAGIC-.html


Yine çok uzattım, ama değdi yine süper bir yazı oldu. Hadi bakalım görüşmek üzere.


Öner TÜRKSEVER