26 Temmuz 2014 Cumartesi

Marelli duraklı gazlı piston için kapak ağırlığınızı nasıl hesaplarsınız ve en iyi kalkan kapak mekanizması hangisidir?

Marelli duraklı gazlı piston için kapak ağırlığınızı nasıl hesaplarsınız ve en iyi kalkan kapak mekanizması hangisidir?


                Daha önceden bu konuda görüş bildirdiydim. Mutfaklarda kalkan kapaklar oluyor ve genelde dandik gazlı pistonları kullanıyor mobilyacılar. Bu pistonlar da gazla çalıştıkları için sert açılıyorlar ve menteşeleri zorladıkları için, kapağı zamanla yerinden çıkarıyorlar. Bir de üzerine sertçe kapandıkları için çat çut diye sesler çıkarıyorlar. Bir de üzerine içlerinde plastik tertibat olduğu için zamanla gazları kaçıyor ve hiç açılıp kapanmıyorlar.

                Yani üzerine üzerine bir sürü şey var bunlarla ilgili, bu sorunların en azından 1.si ve 3.sünü çözmek çok basit, Marelli gazlı pistonu kullansalar hem gazla değil yağ ile çalıştığı için sertçe açılmayacak ve menteşeleri zorlamayacak, hem de içinde prinç parçalar olduğu için zamanla gazı kaçırma şansı olmayacak. Ama niye kullanmıyor sevgili mobilyacı dostlarımız? Çünkü ucuz pistonlar 2-3 tl, marelli gazlı piston 4-5 tl. Yani tanesinde 2 tl daha fazla veriyorlar,” ee totale bakınca çok yapıyor” diyenleri duyar gibiyim. Kardeşim bir mutfakta taş çatlasın 6 tane kalkar kapak olur, yani mutfak başına 12 tl vermek mi zor geliyor? Ayıptır minimum 8-9 milyarlık işte 12 tl için dandik ürünü kullanmak. Zaten bu yüzden müşteri bulamıyor bu tip mobilyacılar, bunu arıyan adam her işinde dandik ürüne kaçar, sonunda da hem işi hem kendini rezil eder. (Bu zihniyette olmayan mobilyacıları tenzih ederim, ama inanın çok azınlıksınız, biz Marelli ‘yi 1 birim satıyorsak , ucuz markaları 15 birim satıyoruz. Bu da mobilyacılar arasında %7-8 lik böyle bir dilimin olduğunu gösteriyor maalesef.)





                Velhasılkelam yine uzattım da uzattım lastik gibi, sadede gelmeden kısaca yine niye Marelli duraklı gazlı pistonu kullanmanız gerekiyor onu anlatayım. Bu ürün de yeni geldi, yine Marelli gazlı piston bünyesinde. Bununla ilgili yazı yazmıştım, o yüzden çok detaya girmiyorum. Kısaca bu ürünü  niye kullanmanız gerektiğini maddeleyip geçeceğimz, sonuçta bu yazının amacı kapağınız için doğru Newton lu gazlı pistonu bulmanız.


 





                Niye Marelli duraklı gazlı pistonu kullanmalısınız? :

·         Her aşamada durduğu için alacağınızı aldıktan sonra kapağı kapatabilirsiniz. Normal gazlı pistonlar gibi en yukarıda durmadığı için kullanımı çok daha kolaydır.

·         Yukarı doğru sertçe açılmadığı için menteşelerinizi zorlamaz ve uzun ömürlü kullanılır.

·         Pistonlu menteşeyle kullanırsanız kapak en sonda yavaş yavaş kapanır, ki bu özellik çok önemlidir. Normal gazlı pistonlarda ise kapak çat çut kapanır ve ses çıkarır. Pistonlu menteşe kullansanız dahi bir işe yaramaz.

·         Fiyatları bu kullanıma benzer kolaylığı sağlayan (her aşamada durma + yavaş yavaş kapanma) ürünlere göre çok daha ucuzdur.


Neyse ürün süper olmasına süper ama eğer kapağınızın ağırlığı için doğru ürünü almazsanız kapağınızı normal gazlı piston gibi çalıştırıyor, yani her aşamada durmuyor. Aslında normal gazlı pistonlarda da kapağınıza göre almanız lazım, doğru çalışması için. Hafif kapağa ağır piston kullanıyorlar menteşeyi iyice zorluyor sert açılarak, ya da ağır kapağa hafif piston kullanıyorlar zor açıyor kapağı ve zamanla gaz kaçırıyor piston. Bu yazının ana amacı mobilyacılara ve son tüketicilere kapak ağırlığını hesaplama yolunu ve kapak ağırlığına göre hangi pistonun doğru olduğunu söylemek. Yanlışlık olursa da hesaplamada idare edin artık.

                Önce kapak ağırlığınızı nasıl hesaplayacaksınız? :

Kapak tamamen mdf ise : (sizinki büyük ihtimalle mdf dir, sunta kalmadı artık)

               Kapağın Eni x Kapağın Yüksekliği x 1,8 x 0,85 / 1000 = Kapağın ağırlığı

Yani 40 cm eni , 30 cm yüksekliği olan bir kapağın ağırlığı :
      40 x 30 x 1,8 x 0,85 / 1000 = 1,836 kg    Yani 2 kg dan az bir kapağınız var demektir.


Kapağınız Suntaysa 0,85 yerine 0,68 ile yapacaksınız aynı işlemi, yani yukarıdaki örnekten gidersek :
       40 x 30 x 1,8 x 0,68 / 1000 = 1,469 kg    Yani 1.5 kg dan az bir kapağınız var demektir.


Valla bunun yanında kapağınız alüminyum malzemeden olabilir, ortasında cam olabilir vs. Onları artık bilemiyorum kafanıza göre takılın onlarda. Öğrenirsem onları da yazarım bilahere.



                   Şimdi de hangi duraklı gazlı piston hangi ağırlığa uyar ona bakalım :


Newton
Kaç adet kullanılırsa
Kapak ağırlığı KG
Kapak genişliği MM
40
2
3.5
350
60
2
4.5
500
80
2
7.5
500
100
2
8.5
500
120
2
8.5
600


             Bu arada yukarıda 2 adet için olan kapak ağırlıkları var, Türkiye’de hep 1 adet kullanıldığı için bunların yarısını da baz alabilirsiniz. Yani 1 adet 60N gazlı piston 2,25 kg civarı bir kapakta kullanılabilir. Zaten yukarıdakilerden sadece 60N, 80N ve 100N u var, kapağınıza uyan hangisiyse onu kullanırsınız. Bu arada kapak ağırlığı aynı olursa, genişlik fazla olursa daha yüksek Newton lu gazlı pistonu kullanabilirsiniz.


Açıkçası bu normal gazlı pistonlarda da geçerli mi bilmiyorum, bunlar duraklı gazlı pistonlar için olanlar. Ama büyük ihtimalle benzer verileri kullanabilirsiniz. Ya da hiç veriniz olmamasından zaten daha iyidir. :)


Sonuçlayalım artık bayram zamanı şimdi uzatmayayım. Kalkan kapaklar için bence kullanabileceğiniz en mantıklı sistem Marelli duraklı gazlı piston + Marelli pistonlu menteşe sonuç olarak. Hem ekonomik, hem her aşamada duruyor, hem de yavaşça kapanıyor. Tek dezavantajı yanlış kapağa yanlış newton alınca normal gazlı piston gibi çalışmasıydı, artık onu da bu yazıyla çözmüş oldunuz. Alın eski kötü ürünlerden kurtulun. Mobilyacılar için de son tüketiciler için de çok iyi bir çözüm. Ürünleri satın almak için resimlerine tıklayabilirsiniz, ertesi gün elinize ulaşırlar. Satın almak için tıklayınız..


İyi günler iyi bayramlar dilerim,

Öner TÜRKSEVER
26/07/2014



11 Temmuz 2014 Cuma

Topuzlu kilit (amerikan tipi, otel tipi, yuvarlak kilit) nasıl değiştirilir, montaj yapılır? Topuzlu kilit bozuldu kapı kilitli kaldı ne yapabilirim?

Topuzlu kilit (amerikan tipi, otel tipi, yuvarlak kilit) nasıl değiştirilir, montaj yapılır? Topuzlu kilit bozuldu kapı kilitli kaldı ne yapabilirim?


                Nasıl başlık oldu bu ya, “ne biliyim ne yapabilirsin çilingir çağır” desem ayıp olacak daha yazı başında küfürü yiyeceğim, zaten sinirlisinizdir şu an. Umarım ilk cümledeki gibi bir durumdasınızdır, yani içeride kalma durumu yoktur sizde. Ama baştan söyleyeyim yazı daha çok ilk cümleyi yanıtlar, ben de bilmiyorum tam kilitli kalınca ne olduğunu; çünkü bize gelenler hep yeni ve kaliteli bir topuzlu kilit için geliyorlar ve çoktan açmış oluyorlar bozuk kilitlerini. Ama yazıyı yazarken anahtarcı bir müşteri gelirse sorup öğreneceğim merak etmeyin, yazıyı burada bırakmayın yani. Müşteri gelmezse de idare edin, en kötü tekme tokat girişin kapıya derim.


                Ben bununla ilgili video bile yaptım ya şimdi hatırladım, o yüzden çok detaya girmiyorum, alt tarafa videosunu koyuyorum. Size vereceğim en iyi tavsiye bu konuda, şu eski dandik topuzlu kilitlerinizi atın gidin, hepsi bozulacak ve içeride kalacaksınız sonunda. Felaket tellalı gibi oldum ama yapacak bir şey yok, bu kilitlerin dandiği gerçekten çok dandik oluyor. Ve siz değil de mütait aldıysa (buna freudian slip diyoruz, mütahit olacak doğrusu tabi) kesin ucuzunu ve kötüsün almıştır. Yakın bir vadede de bozulacaktır.


                Ben kargadan başka kuş, POSSE ‘den başka da topuzlu kilit tanımam. POSSE ne diyeceksiniz, tabi ki %97 iniz bilmez bu markayı. Ama gerçekten çok kaliteli topuzlu kilitleri, 20 senedir falan 50.000 den fazla topuzlu kilidini sattık daha 3-5 tane geri gelmemiştir arızalı diye. Yazlıkta 15 sene kullandık, hırsız kapıyı zorladı, biz yine kullanmaya devam ettik. Ünlü markaları ısrarla isteyen bir otelci müşteriye zorla verdik, adam ertesi sene teşekkür etmeye geldi. Vs vs daha bir sürü örnek var böyle, fiyat olarak meşhur markalar kadar yüksek değil, ama kalite olarak onlardan da yüksek. Neyse benden günah gitti, eğer değiştirmezseniz eski topuzlu kilitleriniz ve içeride kalırsanız yapacak bir şey yok.













                Eski topuzlu kilit nasıl değiştirilir? :

1)      Düğmeli kısımdan (aman anahtarlı kısmından sökmeyin toparlayamazsınız) topuz kısmını sökeceksiniz. Aşağıda resmi koydum.


2)      Kapakların vidalarını sökün

3)      Diğer taraftan topuzlu kilidi çekince çıkar kilit yerinden

4)      Dili vidalarından söküp, yerinden çıkarın. Sonra yeni dili sokun yerine

5)      Yeni topuzlu kilidinizdeki topuzu da aynı şekilde sökün

6)      Dışarı çıkardığınız gibi yeni topuzlu kilidi yerine sokun (dilin topuzlu kilide geçeceği şekilde soktuğunuzdan emin olun)

7)      Diğer taraftan kapağı vidalayın

8)      Son olarak topuzlu kilidin kafasını yerine geçirin. Geçirdiğiniz yerin doğru olduğundan emin olun, yoksa geçmez.


Oldu da bitti, değişti bile eskisi. Bu arada anahtarcı gelmedi eğer arızalı olarak kapınız kilitli kalmışsa o konuda çok profesyonel bir çözüm sunamayacağım. Kapıyı zedelemeden çıkarmanız imkansıza yakın topuzlu kilidi, kendi başınıza yapmaya kalkarsanız. Öyle kartla falan açmaya çalışın diyenlere kanmayın anahtarlı topuzlu kilitse dilinde pim vardır öyle kartla falan açamazsınız. Matkapla girişmeniz lazım, pimini tutturmanız lazım vs. vs. yani sizin yapacağınız iş değil bence. 

Benim size en büyük tavsiyem bu dandik topuzlu kilitleri kullanmamanız ve kendinizi bu duruma düşürmemeniz. Alın Posse topuzlu kilitleri bir daha çoluğunuz çocuğunuz içeride kalmasın. Ya da devam edin, bozuldukça bir 50 kağıt sıkışmış bu kapıya deyip çilingir kardeşlerimize para kazandırın. Ee onlar ne yiyecek sonuçta, taş mı yesinler?? J  (Kusura bakmayın ama çilingirler bize ekmek yediriyor, sürekli müşteri oluyor. Onları da korumak lazım yani.) 





Haydi öpüyorum herkesi, video da koyuyorum, rahat rahat değiştirin eski topuzlu kilitlerinizi içeride kalma sıkıntısı yaşamadan. Posse veya Kale veya Yale topuzlu kilitleri almak istiyorsanız link de koyuyorum : http://www.hirdavatfirsati.com/c-204-Topuzlu-Otel-tipi-Kilitler.html 



Öner TÜRKSEVER


3 Temmuz 2014 Perşembe

Apartman tipi en ucuz metal posta kutusu hangisidir ve kaliteli posta kutuları nasıl olmalıdır? (ucuz posta kutusu, kaliteli posta kutusu)

Apartman tipi en ucuz metal posta kutusu hangisidir ve kaliteli posta kutuları nasıl olmalıdır?


        Apartmanlarınızda sürekli dertlerden biridir bu posta kutuları, kırılır bozulur, dandik görünür ama apartman sakinleri para vermez değiştirmeye vs. vs. Sevgili yöneticilerimizin bu derdini çözecek bir ürün buldum, bu paraya bu ürün olmaz dedim ve yazmaya başladım ki bunca çektikleri cefanın yanında biraz da sefa sürebilsinler. (Abarttım biraz sefa sürecek bir durum yok da en azından iş çözülürse rahatlarlar hafiften).


Ne farkı var bu posta kutusunun? Yine maddeleyelim rahat anlaşılsın :


      1)      Normal posta kutuları malum soldan sağa açılır. Ama o kadar dandik metalden yapılır ki bir süre sonra yamulur ve kapanmamaya başlar. Anahtarların kaybolması sorunu da başladı mı iş iyice sarpa sarar. Böylece posta kutularınızın kimi açık durur, kimi aralık durur ve apartmanın ilk giriş görüntüsünü mahveder. İlk imaj önemlidir malum ve maalesef apartmanlara girince de ilk bu dandik posta kutuları görününce hoş olmaz tabi. Halbuki bu posta kutusunda kapak yana doğru değil yukarı doğru açılır. Yani komşularınız posta kutusunu kapamakla uğraşmak istemeseler de (yer çekimine engel olamazlar)  anahtarlarını kaybettikleri için kilitlemeseler de bu posta kutuları kapalı durur ve tek tip görüntüleriyle apartmanınızın görüntüsünü kirletmezler. Ayrıca açık durmadıkları için güvenlik açısından da çok daha iyidirler, çünkü açık posta kutularındaki gibi herkes içindekileri göremez ve alamaz. (aşağıdaki resim başka bir ürünün, olayı görebilmeniz açısından koydum ben yine)




     2)      Kahverengi posta kutularından mı sizinkiler de? Muhtemelen öyledir, yakın zamanda değiştirmediyseniz. Gerçekten kötü ve dandik duruyorlar, halbuki bu yeni tip posta kutusu beyaz rengi ve şık görüntüsüyle apartmanınıza girenlere ışıl ışıl bir görüntü sunacak. İlk imaj demiştik ya..


     3)      Sizin de apartmanınızda posta kutularına sığdırılamadığı için yerlere atılmış veya düşmüş ilanlar, magazinler, postalar, büyük zarflar vs. oluyor mu? Bu posta kutularında düşünülen diğer bir güzellik de üst taraflarındaki boşluk; hem yukarıdan hem de geniş yarık kısmından mektup atabiliyorsunuz. Diğer posta kutularındaki gibi ufacık bir yerden mektupları sokmaya çalışmayınca ve her büyüklükteki zarfı vs. kolayca içine atabilince apartmanınız da kirlenmiyor ve herkese gelen posta kendi posta kutusunda oluyor.


      4)      Bunlar iyi güzel de size maliyeti ne olacak bu işin? Valla işin en güzeli de o, bedavadan hallice. Tanesi  11,56 tl ye geliyor visayla, nakit de 10,99 tl. Benzerleri 25 tl civarı. Biraz ucuz oldu farkındayım ama yapacak bir şey yok benim de anlamadığım bir şekilde böyle.  Yani sevgili yöneticilerimizin, ayrıca bir para toplamasına da gerek yok posta kutularını yenilemek için. Hanebaşına 10,99 tl ye geliyor, herhalde o kadarı da birikiyordur aidatların içinden.

                                           


Neyse fazla uzatmayayım, zaten olması ve yapılması gereken çok açık, ee siz de yönetici olmuşsanız kafanız muhtemelen benden çok çalışıyordur ve ne kadar kolay ve mantıklı bir işlem olduğunu görebilirsiniz bunun. Satın alması vs. de çok kolay, onun için de link vereceğim size, 2-3 günde gelir, aynı günde de taktırırsınız. Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz, bu da apartmandaki en çok kendini gösteren iş bence. O zaman lafı bırakalım işe geçelim; satın almak için TIKLAYINIZ..


Öner TÜRKSEVER


Granit evyelerde en kaliteli ve uygun fiyatlı evye markası hangisidir? Niye granit evyeleri tercih etmelisiniz? (Kaliteli, ucuz, şık granit evyeler)

 
 Granit evyelerde en kaliteli ve uygun fiyatlı evye markası hangisidir? Niye granit evyeleri tercih etmelisiniz? (Kaliteli, ucuz, şık granit evyeler)


                Ne günlerdi 2-3 günde bir yazı yazardım, Ata oğlan olduktan sonra evde de yazamıyorum, işte zaten mümkün değil yoğunluktan. Arada bir boşluk buldum, ürün de yeni ve mantıklı, bir yazıvereyim hemen iki arada bir derede.


                Granit evyelere olan talep beni hep şaşırtıyor evye satmaya başladığımızdan beri. Aslında mantıklı, hem şık duruyor hem uzun ömürlü, darbeye ve çizilmeye karşı paslanmaz evyelere göre çok daha dayanıklı. Ama çok pahalıydı be kardeşim, diğerinin 3-4 katı olur mu? Hatta Franke’de falan 8 katına çıkıyor fiyatlar. Şimdi 1-1.5 milyar da verilmez ki bir evyeye derdim, verenleri de saygıyla karşılar satardım. :)


                Velhasılkelam artık kaliteyi ucuza verme şansı olunca bu şanstan siz değerli tüketici (gerçi bu üründe kullanıcı oluyorsunuz, çünkü tüketmeniz zor bu ürünü, maşallah taş gibi) arkadaşlarımızı bilgilendirme zorunluluğu üzerime bir yük gibi bindi. Ben de yükü indirmek amaçlı hemen konuya gireyim, madde madde niye bu ürün böyle bir yük oluşturdu bende acaba? :



*         Ürün bir kere muadillerine göre neredeyse yarı fiyat, özellikle büyük boylarında. Zaten bu başlı başına yükün %80 ini oluşturuyor. Yani granit evye alma isteğiniz, arzunuz vesaireniz varsa bu ürünü kaçırmayın derim, en azından cebiniz de rahat etsin biraz.


*         Piyasada satılan ve granit diyerek müşteriye mazur görün kakalanan evyelerde doğal granit oranı %30-40 arası oluyor. Plastik taş demek daha mantıklı oluyor bu ürünlere, ama sanırım daha afili bir isim bulmuşlar buna, ama ismi lazım değil. Bu ürünün yapısında ise %80 den fazla doğal granit bulunuyor. Çok bildiğiniz, aşırı iyi dediğiniz markalarda bile bu oran ancak ya yakalanıyor ya da yakalanmıyor. Yani bu ürün ekonomik ama çakma değil, zaten önemli olan da bu. Yoksa ucuza ürün çok, ama malzeme dandik. Bu üründe hem kalite hem fiyat çok iyi.


*         Ayrıca Antibakteriyel yapısı sayesinde mikroplara karşı sevdiklerinizi çok daha kolay koruyabilirsiniz. Çoluk çocuk olunca daha bir dikkat eder oldum bu konuya, çocuğun bir dünya malzemesi evyenin üzerine konuyor yıkanıp veya yıkanmayıp. Evyenin antibakteriyel olmasının önemi bence çok daha fazlaymış, her ne kadar fazla dikkat etmesek de bu hususa.


*         Leke tutmayan ve çizilmeyen yapısı sayesinde krom evyelere göre çok daha uzun ömürlüdür. Özellikle hassas bayanlar (ki maşallah Türk bayanlarımızın çoğu bunların arasına giriyor, bulaşık teliyle kapı kolunu sileni gördüm) için çok daha iyi bir seçimdir. Paslanmaz evyelerde kullanım sırasında oluşan izler yüzünden iyi hissetmeyen bayan tüketiciler bu ürün sayesinde uzun süre huzurlu bir şekilde mutfaklarını kullanabilirler. Bence bu da dikkate değer bir konu.


*         Ayrıca temizlenmesi de paslanmaz evyelere göre çok daha kolaydır ve uzun süre dayanır temizliği. Bu da tam hassas bayanlara uygun bir özelliktir. Öyle zamanla rengi soldu, kir tuttu vs. gibi sorunlarınız olmaz granit evyelerde.


*         Yüksek ısıya dayanıklı yapısı da paslanmaz evyelere göre kullanım zamanını çok arttırır. Üzerine yemeğinizi veya sıcak bir tencerenizi yanlışlıkla koyduğunuz zaman “Allahım ben ne yaptım!!” moduna girmenizi engeller. Tabi ben bunu dedim diye gaza gelip de üzerinde yemek pişirmeyin.


*          20.5 cm lik derinliğiyle diğer granit ve paslanmaz evyelere göre derin bir hazneye sahiptir ve bu da kullanım kolaylığı sağlamaktadır. Yıkanmaya vakit bulamadığınız tabak çanağı evyenizin içine sakladığınızı biliyorum, daha derin bir evye daha çok saklama alanı demektir. Hadi iyisiniz.. ;)


*         Tabi granit evyelerin normal paslanmaz evyelerden çok daha sağlam olduğunu söylemeye de gerek yok. Şöyle söyleyeyim, Avrupa’da bu tip evyelere 25 sene garanti veriyorlar. Tabi Türkiye’de böyle bir garanti uygulaması yok, 20 sene sonra adamların kapısına dayanmayın sonra. :)


*         Son olarak en önemli kısım olan şıklık durumundan mütevellit mutfağınızı süper güzel gösterme özelliğini de eklemek gerekiyor. Çimstone vs gibi tezgahların üzerinde paslanmaz evyeler biraz eğreti duruyor. Granit evyeler ise sanki olayın devamı gibi göründüğü için hem güzelim mutfaklarınıza şıklık katıyor, hem de kaliteli duruşuyla “vay be adam para harcamış ama güzel de olmuş” dedirtiyor. Hani aklınızda olsun..


Sadede gelelim, açıkçası bu yazıya başladım sonra vakit geçti 1 hafta sonra bitiriyorum yazıyı. Aah ah bu çocuklar işte, insana bir yazı bile yazdırmıyorlar. Artık yazılarım daha kıymetli çünkü az olacak maalesef görünen o. Bu özelliklerinden de gördüğümüz ve gördüğünüz üzere granit evyeler paslanmaz evyelere oranla çok daha mantıklı. Benim kafamda fiyat farkı çok olduğu için mantıksız geldiydi, ama yeni gelen bu granit evyelerin fiyatları paslanmaz evyelere göre çok fahiş değil, üstelik de 1.5 – 2 milyara satılan çok bilindik markalarla aynı kaliteye sahip. Açıkçası hepsi bunları ithal getiriyor ve aynı fabrikalardan geliyor hepsi. O yüzden evye alacaksanız granit evyeyi, granit evye alacaksanız da Solido granit evyeyi tavsiye ediyorum.


Ha nasıl satın alacağım piyasada bulamam derdine girdiyseniz bendenizde onun da çözümü var, çünkü bunlar kargo dahil olarak direk fabrikadan sevk olarak satılmaya başlandı bile. (Tabi biraz hızlı gidiyor, yine bir stok sorun satın almadan önce. ) Ben size aşağıda modellerini koyuyorum, resimlere tıklarsanız ürün detaylarını, fiyatlarını vs. inceleyip sipariş verebilirsiniz. Yok hepsini bir arada görmek istiyorum fiyatlarıyla diyorsanız da buraya tıklayıp geçiniz.


Haydi iyi çalışmalar herkese, umarım en kısa sürede yeniden görüşürüz yeni bir ürün, yeni bir konuyla birlikte.



Öner TÜRKSEVER