19 Ekim 2013 Cumartesi

Mutfak aydınlatması için HFT modeli tezgahaltı paslanmaz aydınlatma, spot ve priz modelleri

MUTFAKLAR İÇİN TEZGAH ALTI PASLANMAZ AYDINLATMA VE PRİZLER :


            Malumunuz artık mutfaklarda ankastre ürünler kullanılıyor, parlak kapaklar kullanılıyor, kısacası artık şıkır şıkır modern mutfaklar yapılıyor. Ammavelakin halen eski tip spotları ve prizleri koyuyorlar dekorasyoncular, e olmuyor tabi. Ne kadar çok kişinin aşağıdaki tip paslanmaz spot ve prizleri aradığına ve kullandığına inanamazsınız, çünkü ben inanamıyorum hala. Önceden bilmezdim yani, şimdi talepleri görünce ve insanların bu tip ürünleri nasıl arayıp da bulamadığını görünce, hadi bununla ilgili de bir yazı yazayım dedim. Vatana millete hayrımız olsun bayram vakti..

            Sadede gelip geçeyim, tezgah altı paslanmaz aydınlatma ve prizlerde HFT modellerini tek geçerim. Başka marka bilmediğimden değil yanlış anlamayın (gerçi bilmiyorum da aslında) :) Şöyle sıralayayım niye iyi olduklarını ve bulsanız da başka marka almamak gerektiğini :

           1) HFT modellerinin ürünlerinde gerçek paslanmaz malzeme kullanıyor, piyasadaki ucuz ürünlerse 201 kalite dandik paslanmaz veyahut sac malzeme kullandıklarından mütevellit kısa sürede paslanma ve bozulmalara zerk oluyorlar. Ne diyorum ben ya, koptum yine!? Kısacası tez zamanda paslanıyorlar, tabi mutfakta bol bol buhar ve su olduğundan.

                                

          2) HFT modellerinin ürünlerinde spotun etrafında havalandırma deliği bulunur, ucuz ürünlerde ise böyle bir havalandırma deliği bulunmadığından ürün fazla ısınır ve kısa sürede bozulur. 

                                   

          3) HFT modellerinin prizlerinde Alman Berker firmasının prizi kullanılmaktadır. Bunlar porselenden yapılmaktadır. Piyasadaki ucuz ürünlerde ise plastik malzemeden yapılmış dandik prizler kullanılmaktadır. Bu da güvenlik açısından büyük sıkıntılar yaratmaktadır. Allah korusun yangına kadar sebep olabilir böyle prizler.

                            

         4) HFT modellerinin malzemelerinde trafo da içinde bulunur ve ekstra olarak bir trafo almanıza gerek bulunmamaktadır. Bu trafo da en kaliteli malzemeden yapılmıştır. Ucuz ürünlerde ise kalitesiz trafo kullandıkları için kısa sürede bozulmaktadır.

         5) Bu ürünler eğik olarak durdukları için kullanımı da çok kolaydır, normal diğer anahtar ve spotlarda prizi takmak çok zor olduğu gibi (tezgahın altında kaldığı için), spotlar da sadece aşağısına ışık verir. Halbuki bu ürünlerde spot eğimli olduğu için tam olarak işinize yarayacak şekilde ışık verir, prizin kullanımı da çok kolaydır.

         Ayrıca en çok satılan modeli olan HFT22 de on/off düğmesi de olduğu için istediğiniz zaman açıp kapayabilirsiniz ürünü.





         Mutfaklarınızda çok şık duran bu ürünleri kullanmanızı kesin tavsiye ederim. Artık eski tip spot ve prizleri kullanmaya hiç gerek yok, hem patlayıp duruyor bu spotlar, hem de hiç güzel durmuyor. Bu ürünlerin kullanışı ve uzun ömürlülüğü ise çok iyi. 

         Kapatmadan mutfağınızda kullanabileceğiniz diğer iki üründen de kısaca bahsedeyim yakında onlara ayrı bir yazıyı ayırırım, hakediyorlar çünkü :

         Mutfaklarda ışık her zaman yeterli olmuyor ve çekmecelerin içini görmekte sorun oluyor her zaman için. Bu ürünleri kullanarak hiçbir şey olmasa bu sorunu çözebilirsiniz.

          Bu ürünlerin en güzel kısmı yapışkanlı olmaları ve elektriğe bağlantı gerektirmeyip pille çalışmaları, yani bu seçenekler arasında herkesin monte edebileceği en kolay ürün.

          İlk ürün göreceli olarak daha ekonomik olan Marelli manyetik led ışıklandırma. Bu ürünü çekmece veya dolaplarınızın içine yapıştırabiliyorsunuz ve kapağı açtığınızda ışık yanıyor, kapandığındaysa ışık kapanıyor. Bir parçası dolapta bir parçasıysa kapakta oluyor, gerçekten çok kolay kullanımı.









              İkinci ürünse çok daha komplike, şık ve kullanışlı : Marelli sensörlü led ışıklandırma3M bantları sayesinde yapıştırdığınız yerde yıllarca kalır. Bu ürünün en iyi özelliği üstündeki ışık sensörü sayesinde aydınlıkta ışık vermemesi ve her türlü alanda kullanılabilmesi. Diğeri gibi illaki dolap veya çekmece gibi kapaklı bir şeyin içine koymanıza gerek yok, çünkü bu sizi görünce direk olarak ışık veriyor. Koridora, dolabın altına buzdolabına vs her yere yapıştırabilir ve ışığı açmadan her türlü işinizi görebilirsiniz. Bence en süperi bu ürün. Özellikle gardırop içleri için mükemmel, ya kalktığınızda eşiniz uyanmamış oluyor ya da ışık yeterli olmadığı için dolaptaki tüm giysilerinizi tam olarak göremeyebiliyorsunuz. Halbuki bu ürün sizi görünce yandığı için ışık yeterli düzeye ulaşacak ve seçiminizi çok daha rahat yapabileceksiniz. Eşinizi uyandırmadan da bir şeyler giyip çıkabilirsiniz.








         Seçin seçin alın aralarından, bol ışıklı günler dilerim...


         Öner TÜRKSEVER

18 Ekim 2013 Cuma

Evin hangi bölümünde hangi kulp ve askıları kullanmak daha uygundur?

EVLERİNİZİN HANGİ BÖLÜMLERİNDE HANGİ KULPLARI ve ASKILARI UYGULAMANIZ DAHA UYGUN OLUR?

                Bu aralar bayağı bir yazı yazdım, hadi hayırlısı bakalım. Bayramda tatile çıkamayınca böyle oluyormuş demek ki. Ama tabi inşallah bir daha çıkamazsın falan gibi geçmesin aklınızdan, sonra kafayı yerim yine yazamam. :) (gören de çok kişinin umurunda yazıp yazamamam sanacak.) 

            Bu yazım da hangi kulpları ve askıları nerelerde kullanabileceğinizle ilgili birkaç bilgi vereyim istedim. Bu aslında sizin zevkinize kalmış bir konu ama en azından genel zevklerle ve son modayla ilgili birkaç detay vereyim, karar vermeniz kolaylaşsın.


1)      Mutfakta :

Mutfaklarda genellikle ankastre ürünler (davlumbaz, ocak, fırın gibi) kullanılıyor. Bunların da çoğunluğu inox renginde oluyor. Bu sebeple ben genelde mutfaklar için inox renkli kulpları tavsiye ediyorum. Bunlar daha sade ve şık duruyorlar.

Hani çok parlak krom renkli kulplardan kullanmak istiyorsanız, en azından ortası inox kenarları krom renkli olanlardan kullanın. Bunların ortasındaki inox rengi ankastre ürünlerle uyumlu olurken, kenarlarındaki krom rengi de kulba hareketlilik katar.

Ben her zaman, özellikle mutfak gibi çok kullanılan ve yağın kirin fazla olduğu bölümlerde, kulbun elle tutulan kısmının parlak krom olmaması gerektiğini söylerim; çünkü parmak izini çok gösterirler ve temiz tutmanız çok zor olur. Aklınızda olsun yani.

Tabi ki mutfaklarda taşlı, noktalı, derin desenli vs gibi arasına yağ kir kaçabilecek kulplardan da kaçınmanız gerekmektedir. Mümkün olduğunca düz, aksiyonsuz kulpları tercih edin mümkün olduğunca.

Boy olarak da mutfak kulplarında genelde minimum 224 mm delik ölçülü kulpları kullanabilirsiniz. Kulp boyları artık büyüyor, özellikle mutfaklardaki kapakların ve çekmecelerin de büyüdüğünü düşünürsek, çok küçük kulpları tercih etmemenizi tavsiye ederim, kelebek gibi kalmasınlar mutfağınızda.

Bazıları da büyük kapaklara büyük ölçüde kulpları, küçük kapaklara da küçük ölçüde kulpları kullanıyorlar. Ama ben bunu da tavsiye etmiyorum, artık onların modası kalmadı. Büyüklü küçüklü kulp yerine tüm kapaklarınıza uyabilecek tek bir boyda kulp alın ve mutfağınızda sadece onu kullanın. Ama derseniz ki 2 kapağım çok alakasız büyük ve onlara olan kulplar diğerlerine uymaz, o zaman sadece o iki kapak için bir istisna yapabilir ve onları büyük alabilirsiniz. O da çok karıştırmadan olduğu için.

Evet, özetliyorum; mutfaklarda inox renkli , 224 mm delik ölçülü, göreceli olarak düz modelleri kullanabilirsiniz. Altta  bazı örnekleri veriyorum, bir bakarsınız..








2)      Banyolarda :

Mutfaklardan sonra en çok kulp alınan ikince bölüm de banyo ve tuvaletlerdir. Bu bölümler için üstteki yazdıklarımın neredeyse tam tersini söyleyeceğim. Genelde banyo aksesuarları parlak krom renkte olur, bu sebeple kulplarınızı parlak krom renkli veya inox krom renkli olanlardan seçmenizi tavsiye ederim. Onlarla uyumlu olur ve zaten çok aşırı kullanılmadıkları için de sizin için öle bir kullanım zorluğu yaratmaz parlak krom renkli kulplar.

Buralarda da çok desenli, taşlı vs. kulpları tercih etmeyin bence, hani banyolar biraz daha modern döşeniyor şimdi, pek uymaz bence oralara bu tip kulplar. Ama tabi sizin banyonuz çok böyle bir klasik tarzda falansa tabi kullanabilirsiniz taşlı kulpları falan.

Boyut olaraksa 128 mm veya 160 mm delik ölçülü kulplar yeterli bence, banyolarda çok büyük kulplar kullanılmıyor. Zaten kapaklar da çok büyük olmuyor, o yüzden abartmaya gerek yok bence.

Özetleyecek olursak, 160 mm ölçüsünde parlak krom renkli modern kulpları kullanabilirsiniz banyolarınızda. Birkaç örneği veriyorum aşağıda :











3)      Yatak odalarında :

Yatak odaları biraz daha farklı mutfak ve banyolardan, biraz klasik tarzda döşenebiliyor. O yüzden bunlar için kesin bir şey söylemek yanlış olur. Ama farklı modelli, taşlı, porselen ve süslü kulpları yatak odanızda kullanabilirsiniz.

Şifonyeriniz falan vardır şimdi, onlara zaten büyük kulplar olmaz, o yüzden boyutları yine 128-160 mm civarında tutabilirsiniz. Gardırobunuz da büyüktür muhtemelen, kapaklı değil sürmeli dolapsa inox boy kulplardan kullanırsınız, yok kapaklıysa onlarda büyük kulpları kullanabilirsiniz. Burada büyüklü küçüklü kulp kullanmayın diyemem, çünkü dolap boyutları devasayken şifonyerler küçüktür. O yüzden farklı boyutları olan kulpları kullanabilirsiniz bunlarda.









4)      Salon ve oturma odalarında :

Bunlarda olabildiğince dekoratif, taşlı, desenli, eskitme falan nasıl bir şey bulabilirseniz onları kullanın derim ben. Biraz gösterişli olsun kulplar. Tabi ki bu da salonunuzun dizaynına bağlı şimdi çok modern bir TV üniteniz varsa ona taşlı kulp kullanmanız biraz manasız olur.

Kısacası dekorasyonunuza bağlı bunlar biraz, ama bence biraz ağırlığı olan  gösterişli kulpları kullanmanız daha  doğru olur salonlarda özellikle. Bunlarda kullanış aramanıza gerek yok, çünkü kırk yılda bir kullanacaksınız zaten.

Birkaç model vereyim ben size yine :






                       






5)      Portmantolarda :

Evet evin bir bölümü olmasa da kulp ve askı takılan son yer olması dolayısıyla portmantoları da ayrı bir bölüm olarak ele almak gerekir.

Bunlarda şöyle bir durum vardır, hem askı hem de kulp takmanız gerekir. Bunları takarken de birbirleriyle uyumlu olmalarına dikkat etmek gerekir.

Bunu yaparken de askı seçiminden başlamanızı tavsiye ederim, çünkü yüzlerce kulp modeli varken piyasada askı modeli gerçekten çok az. O yüzden önce siz az olan modeller arasından askınızı seçin, sonra ona uyumlu bir kulp bulmanız çok daha kolaydır.

Askılar için de üst tarafını da kullanabileceğiniz bir modeli seçerseniz, kullanım alanınızı arttırmış olursunuz. Ayrıca bunları çarpraz olarak asarsanız daha çok askı ve dolayısıyla da daha çok kıyafet asabileceğiniz yeriniz olur.

Yine parlak ve şekilli askı ve kulpları tercih edebilirsiniz. Portmantolar genelde girişte oldukları için görsellik daha önemlidir. Adet de fazla olmayacağı için fiyatına bakmadan güzel bir kulp alın derim portmantolarınız için.

Birkaç öneri benden yine :












Evde herhalde başka bölümde kulp kullanmayacaksınız, aklıma gelmeyen bir bölüm varsa hatırlatırsınız, fikrimi söylemeye çalışırım.

Ben size şu hatırlatmaları yaparak bitireyim;

Eğer evde eski kulplarınız varsa ve onları değiştirecekseniz, Onların delik ölçüsüne bağlı kalmak zorundasınız. Farklı boy alayım bir delik daha açarım demeyin kötü gözükür. Ama kesinlikle eski kulplarınızı değiştirin, çok bir para değil ve değiştirmesi de çok kolay. Fakat dolaplarınızın görüntüsünü tamamen değiştiriyor. Kırıldığı için aynı kulptan arayan müşterileri görüyorum ve kafayı yiyorum, üç kuruşluk kulp için sabahtan akşama dolaşıyor. Kardeşim değiştir gitsin hepsini, kaç para bunun toplamı. Zaten diğerlerinin de vakti gelmiş kırılacak hepsi, niye üzüyorsun tatlı canını. Hem dolabın yenilenmiş olsun hem de sağlam kulpların olsun.

Eğer ki yeni mobilya yaptırıyorsanız ve o yüzden bu yazıyı okuyorsanız, size söyleyebileceğim tek şey kulplarınızı kendiniz seçin. Mobilyacınız fiyatın içinde vermiştir kulpları muhtemelen ama takacağı kulplar hem orta (veya daha düşük) kaliteli kulplar olacak hem de sizin zevkinize uymayacak. Şöyle deyin “sevgili ustam, kaç paralık kulp takıyorsun? (cevap verecek) Tamam o zaman kulpları ben alayım sen onları hesaptan düş. “ Böyle sorduğunuzda hiçbir usta size az fiyat söylemez, örneğin 2 tl lik kulp takıyorum derse büyük ihtimal 1-1,5 tl aralığında kulp takıyordur maximum. Siz de bu sayede hem gönlünüze göre kulp satın almış olursunuz hem de fiyattan kazık yememiş olursunuz.

Kulpları boylarına göre ayıran tek site olan (zaten başka kulp satan online satış sitesi var mı bilmiyorum) www.hirdavatfirsati.com dan modelleri seçip sipariş verebilirsiniz ve en kısa sürede size ulaşırlar.

Allah tadilat yapanın yardımcısı olsun ve iyi ustalara denk getirsin diyerek anlamlı yazımı bitiriyorum…İyi bayramlar...


Öner TÜRKSEVER

En son çıkan, anahtarı kopyalanamayan Kale kapı göbeği (bareli, silindiri) : Kale 164 CEC tüpten şifreli yüksek güvenlikli silindir

Kale 164 CEC tüpten şifreli yüksek güvenlikli silindir özellikleri 

               
                KaleKilit’in en son çıkardığı barelin özelliklerini tanıtmak yine bana düştü tabi, sanki avukatlarıyım. Kendilerinin haberi yoktur muhtemelen ürettikleri ürünlerden bu kadar. Ama napıcaksınız vatandaş bilgilensin, kendileri için en uygun bareli seçsin derdimiz. Tabi milletin de tek derdi hangi bareli seçeceği sanki. Neyse konuya geçelim çok vakit geçirmeden.

                Evet bu son ürünün en önemli özelliklerini önem sırasına göre  sıralayayım :

1)      Tüpten şifreli yapısı ve dolayısıylan maymuncukla açılamaması:

Ne demek bu? Valla ben de tam bilmiyorum açıkçası, ama böyle bir bilgi geldi bana. J Şöyle ki, eski barellerin hepsinde anahtarın girdiği tüpün içinde tek yerden şifre var ve hırsızlar bunlara karşı şu anda maymuncuklarını geliştirmiş durumdalar. Bu maymuncuğu içeri sokuyorlar ve barelin içini bozarak mandalı çevirip kapıyı açabiliyorlar. Yani adamlar çalışıyor. Ama Kale Kilit de boş durmuyor ve çalışıyor. Bu barel de bu soruna çözüm bulmak için çıkarıldı. Tüpün içinde üç yerden şifre bulunduğu için bu geliştirilen maymuncuklar bu bareli açamıyorlar. Tabi ki hırsızların yeni girişimine kadar, ama bu da bayağı vakit alır; bu barelin kullanımı çok yayılacak ki ona yatırım yapsın hırsızlar da. O kadar yatırım yapacak kafası çalışan hırsızın da sizin kapınızla işi olmaz zaten. O yüzden uzun süre kafanız rahat olabilir bu bareli takarsanız.









2)      Özel anahtar yapısı ve anahtarının kopyalanamaması :

Tabi bu tüpten şifreli yapısı anahtarının da özel  olmasına sebep oluyor. Bareli alınca göreceksiniz, anahtarın iki tarafının yanı sıra üst ve alt tarafında da özel şifreleri bulunuyor. Yani noktalı anahtar diye bildiğiniz barelin 4 tarafında da noktalar olduğunu düşünün. Şu anda alabileceğiniz kopyalamaya karşı en güvenli anahtar bu barelde. Ham anahtarı yok piyasada ve güçlü şifreleme sistemini sayesinde kopyalanması imkansıza yakın. Merak etmeyin içinden 5 adet anahtar çıkıyor, sizi bayağı bir idare eder yani.






                                         


3)      Barelin alt kısmındaki komple çelik takviyesi :

Bu da barelin diğer özelliği, alt kısmındaki özel alaşımlı çelik sayesinde barel kırılmaya karşı çok dayanıklı. Çelik dediğime bakmayın, çelik olsa kolayca kırılır. Bu madde özel alaşımı sayesinde çelikten daha esnek ve bu sebeple kırılmaya karşı daha dayanıklı. Zaten önceki yazılarımı okuduysanız, hırsızların en çok kullandığı yöntemin bareli kırarak kendi barellerini koyup kapıyı açmak olduğunu biliyorsunuzdur. İşte bu barel, bu yöntemi de bertaraf ediyor.

                                



4)      Matkapla delinmeye karşı dayanıklı olması :

Özel tüp malzemesi sayesinde matkapla delinmeye karşı da diğer barellere göre çok daha dayanıklıdır.  Gövdesinde delinmeye karşı çelik pimler bulunmaktadır, bu da matkapla girişilmesi durumunda muvakemet göstermesini sağlamaktadır.

                                


5)      Anahtarın girdiği kısım küçük olduğu için maymuncukla açılmaya karşı güvenli olması :

Bu da ilk özelliğiyle alakalı fakat farklı bir yönden de maymuncukla açılmaya karşı güvenlidir. Anahtarın giriş deliği diğer barellerden küçüktür, bu sebeple de piyasadaki barellerin giriş kısmına  girecek şekilde tasarlanmış  olan günümüz maymuncukları bu barele uymamaktadır.



Daha sayacak bir şey kalmadı, çünkü barel sonuçta bu, daha ne yapabilirler zaten bu kadarcık malzemede? Özetleyecek olursa maymuncukla açılmaya, matkapla delinmeye, kırılmaya ve anahtarının kopyalanmasına karşı tam güvenlik sunan bu barelle 4 ü 1 arada misali güvenlik sorununuzu çözmüş olacaksınız. Üç kuruş pahalı diğerlerinden ama değer bence.


             


                        

Satın alması da çok kolay bu ürünü, “aynı gün kargo” garantisi veren www.hirdavatfirsati.com online satış sitesinden sipariş verebilirsiniz en uygun fiyatlarla ve ertesi gün de kapınıza takarak hemen tam güvenliğe geçebilirsiniz. Linki :  http://www.hirdavatfirsati.com/p-4458-Bareller-Kapi-gobegi-silindir-Kale-tupten-sifreli-yuksek-guvenlikli-silindir-barel-kapi-gobegi-164CEC-.html


Güvenli günler dilerim,


Öner TÜRKSEVER



17 Ekim 2013 Perşembe

Piyasadaki en kaliteli bisiklet kilidi : Marelli alarmlı bisiklet ve motorsiklet kilidi

MARELLİ ALARMLI BİSİKLET VE MOTORSİKLET KİLİDİ GELDİ!


Marelli alarmlı asma kilit ailesinin 3. Üyesi olan Marelli alarmlı bisiklet ve motorsiklet kilidi sayesinde artık bisikletlerinizin ve motorsikletlerinizin çalınma ihtimalini çok aza indirebilirsiniz, hem de çok uygun fiyatlarla.


Marelli alarmlı kilit sayesinde bisikletinizi çalmaya çalışacak olan hırsızlar büyük bir şokla karşılaşacak ve çıkan çok güçlü sesle kaçmaktan başka bir şansları kalmayacaktır.




Tüm detayların düşünüldüğü ürünümüzü videoda görebileceğiniz gibi bisiklet kadranına monte ederek sabit bir şekilde kullanabilirsiniz. Bu sayede bisikletinizde ürünü koyabileceğiniz bir yer olmasa bile ürün her zaman bisikletinizle birlikte sizi rahatsız etmeyecek şekilde kullanılabilir. Hareket halindeyken bisikletin yan tarafına sabitlenmiş durumdayken anahtarı da çıkmaz ve bu sayede anahtarını nereye koyacağım derdiniz de olmaz.




Daha sonra bisikletin yanından ayrılırken kancasını tekerlekten geçirirsiniz ve alarm modunda kullanabilirsiniz. Diğer alarmlı kilitlerimizde olduğu gibi bu üründe de ilk temasta alarmın çalmama özelliği vardır, yani önce 3 kere bip sesi çıkararak uyarıda bulunur. Eğer temas devam eder ve kilit açmaya çalışılırsa veya hareket ettirilirse 110 desibel gücündeki alarmı çalmaya başlar. Hırsızın kaçması halinde 20 saniye sonra alarm susar. Fakat geri gelip tekrar kurcalaması halinde yine alarm çalmaya başlar. Bu sayede hem tam güvenlik sağlarken hem de alarmın gereksiz çalması engellenmiş  olur ve pil tasarrufu da sağlar.

                                    

Bisikletler ve motorsikletler için olan en güzel özelliği ve geleneksel bisiklet kilitlerinden farkı bisikleti kaldırıp götürmeye çalışanlara karşı da etkili olmasıdır. Sallandıkça da öttüğü için herkesin dikkatini çeker ve kimse bisikletinizi kaldırıp götürmeye cesaret edemez.




Ürünü bu şekilde kadrana bağlı olarak kullanmak zorunda da değilsiniz. Bir zincirle ürünü kullanabilirsiniz. Ayrıca uzun kancası sayesinde bisikletinizi herhangi bir demire de gidonundan bağlayabilirsiniz. Size çok önemli kullanım olanakları sunan yapısıyla gözünüz arkada kalmadan bisikletinizi ve motorsikletinizi kullanabilirsiniz artık. Aşağıda çalışmasının videosunu da bulabilirsiniz :




Milyarlık ürünlerinizi dandik kilitlerle korumayı bırakın ve piyasadaki en kaliteli marka olan Marelli güvencesiyle bisikletlerinizi ve motorsikletlerinizi koruyun.


Ürünü satın almak da gerçekten çok kolay Türkiye'nin bir çok bölgesindeki bayilerimizden temin edebilir veya www.hirdavatfirsati.com online satış sitemizden sipariş verebilirsiniz. 


Öner TÜRKSEVER