29 Mayıs 2013 Çarşamba

En iyi fiyat – kalite oranına sahip olan ankastre ürün (davlumbaz ve aspiratör) markası hangisidir? Mekappa ankastre ürünlerin kalitesi nasıldır?


En iyi fiyat – kalite oranına sahip olan ankastre ürün (davlumbaz ve aspiratör) markası hangisidir? Mekappa ankastre ürünlerin kalitesi nasıldır?


                Ankastre ürün seçimi gerçekten çok önemli ev dekorasyonunuz için ve bir o kadar da zor bir süreç. Onlarca marka ve bu markalarda da onlarca model var, insanın kafası karışıyor da karışıyor. Hadi ucuz bir şey olsa neyse, bir dünya da para veriyorsunuz; üstüne üstlük bir de sürekli kullandığınız ve tüm mutfak hayatınızı etkileyebilecek bir ürün alıyorsunuz.

                Neyse önemini anlattım sanırım yeterince, bildiğiniz konuların üzerinde tekrar tekrar durmaya gerek yok. Durum şudur : Franke, Bosch, Siemens gibi ürünleri alabilirsiniz ve bir dünya para verirsiniz. Ya da daha az bilindik markaları daha uygun fiyata alırsınız ve kalite riskini de bununla birlikte alırsınız. Zaten bu yüzden fiyat-kalite oranından bahsediyorum ben, ankastrelerdeki kararı kesin buna göre vermeniz gerekiyor. Yoksa paranız bolsa zaten yazıyı okumanıza da gerek yok.

                Fırın ve ocak ‘tan şimdi çok bahsetmeyeceğim çünkü yazıyı çok uzatmak istemiyorum. Ayrıca davlumbaz ve aspiratör kısmını daha detaylı biliyorum. Onlarla ilgili sadece şu bilgiyi verebilirim, zaten Türkiye’de 2 fabrika var fırın ve ocak yapan, tüm markalara bunlar yapıyorlar zaten ürünleri. O yüzden tüm bilindik ve bilinmedik markalarda fırın ve ocak kalitesi 3 aşağı 5 yukarı aynı. Asıl farkı yaratan da o yüzden davlumbazlar bence.

                Bence en iyi fiyat-kalite dengesine sahip olan marka Mekappa. En azından davlumbaz ve aspiratörler için kesinlikle Mekappa ‘yı tavsiye ederim. Niye diyeceksiniz, anlatayım :

1)      Davlumbazlarda en önemli olan şey nedir? Tabi ki motorları. Motor konusunda en iyi olan ülke hangisidir? Tabi ki İtalya. Mekappa’nın tüm davlumbaz ve aspiratörlerinin motorları İtalya’dan geliyor. Yabancı hayranı tabi ki değiliz fakat sırf bu gerçek bile Mekappa ‘nın ürünlerini almak için yeterli. Maalesef belli teknolojileri geliştirmek kolay olmuyor ve sırf ucuza ürünü yapmak için her şeyi yapan belli fabrikaları gördükçe tabi ki Mekappa ‘nın kullandığı motorlara güveniyorum.

2)      Türkiye’de Davlumbaz yapan en eski firma hangisi? Evet şaşıracaksınız ama o da Mekappa. Yani bu işi başından beri olması gerektiği gibi yapan ilk fabrika ve o yüzden de şu anda en kaliteli ürünleri en iyi işçilikle üretebiliyorlar.

3)      Kullandığı tüm diğer parçalarda da en üst kaliteyi seçiyor her zaman. Bunun ilk örneği kullandığı tüm kablolar. Hepsi silikonlu ve yanmaz (ateşe tutsanız dahi eriyor, alev almıyor) malzemeden oluşuyor. Piyasadaki en kaliteli kabloları kullanıyor.

4)      Bu kaliteli malzemelerin diğer örneği de kullandığı switch ‘ler. Piyasadaki firmalar 2-3 USD lık switchleri kullanırken, Mekappa ‘nın ürünlerinde 7 USD lık switchlerden kullanılıyor ve bu da uzun süreli kullanılmasını sağlıyor Mekappa’nın davlumbaz ve aspiratörlerinin.  Diğer markaların ürünlerinde ise ucuz switchler kısa sürede bozuluyor ve değiştirsinler diye servis peşinde koşturup duruyorsunuz.

5)      Mekappa ürünlerinin hepsinde motorun çevresinde yanmaz plastik kullanıyor. Yani bu plastiklere çakmağı tutsanız dahi alev almazlar, sadece erirler. Güvenlik açısından çok önemli bir konu bu ve çoğu üretici bunu dikkate dahi almıyor.

6)      Mekappa ürünlerinin hepsinde 1. Kalite paslanmaz çelik kullanmaktadır. 304 kalite bu paslanmaz kısımlar sayesinde ürünler uzun süre paslanmadan ilk günkü görünümünü korur. Fakat piyasadaki ucuz ürünlerde 201 kalite paslanmaz malzeme kullanılır ve bir süre sonra üzerlerinde lekeler oluşmaya başlar.

7)      Mekappa ürünlerinin motorlarında bulunan özel sistem sayesinde gürültü seviyesi minimumda tutuluyor.

8)      En eski davlumbaz üreticisi oldukları için davlumbaz ve aspiratörlerindeki işçilikleri gerçekten çok temiz ve iyidir. Çok zor modellerde dahi kaynak yerleri hiçbir şekilde görülmemektedir. Diğer ucuz markalarda ise birçok hata görebilirsiniz. O kadar para verip de kötü işçilik almak gerçekten hiç mantıklı değil.

9)      Tabi ki davlumbazların model ve çekim gücü konusu var ki satın alma kararında çok önemli rol oynar. Mekappa sürekli yeni modeller çıkarmaktadır ve çekim güçleri de GERÇEK 600 metreküp ve 1.000 metreküptür. Diğer firmalar ise 500 m3 derken, maximum 300 m3 çekiş gücüyle çalışır. Bu çekiş gücüyle ilgili de bir video hazırlayıp göstereceğim yakında, ama olanlardan bir tanesini youtube ‘dan araştırırsanız 600 m3 lük ürünün dahi suntayı çekebildiğini görürsünüz. Bence şaka gibi. Buldum bu arada aşağıda seyredebilirsiniz o videoyu. Düşünün bir de bunun 1.000 m3 olanlarını.



     

10)   Son olarak servis konusuna geleyim. Bilinmedik markalardan almanın en büyük riski servislerinin olmaması ve yaşanan sorunlarla kimsenin ilgilenmemesi. Mekappa ‘nın en önemli farkı işte burada devreye giriyor, fiyatı ucuz ürünlere çok yakın ama servis kalitesi onlardan kat be kat fazla. Türkiye’nin neresinde olursanız olun maximum 3 gün içerisinde montajınızı gerçekleştiriyor.

Sonuç kısmını en can alıcı kısımla kapatayım : FİYAT. Üstteki tüm özelliklerine karşılık benzer kalitede olan ama çok büyük isimleri olan markaların YARI FİYATINA hatta daha da ucuz fiyatına Mekappa davlumbaz ve aspiratörlerine sahip olabilirsiniz.

Kararınızı tabi ki siz vereceksiniz, dediğim gibi ocak ve fırınlarda üç aşağı beş yukarı hepsi benzer kalitede. Aldığınız model onlarda önemli oluyor; program sayısı, alt üst ısıtma vs vs değiştiriyor kullanım kolaylığını. Fakat davlumbaz ve aspiratör seçiminde MARKA önemli, çünkü modeller arasında kalite çok az değişiyor, çekim gücüne ve görüntü güzelliğine karar vermeniz yetiyor. Bu yüzden zaten bu yazıyı yazdım, sizin ankastre seçiminizi kolaylaştırsın diye. Önce markaya karar verin, sonra seçimi yapmak çok daha kolaylaşır.

 Eğer sadece davlumbaz veya aspiratör alacaksanız kesinlikle MEKAPPA tek seçimdir. Fiyat olarak bilinmedik markalar kategorisine yakınken Kalite olarak kesinlikle 1. Sınıf bilindik ürünler kategorisinde hatta bazı çok bilindik markaların çok daha üstündedir. Marka bilinirliği önemlidir fakat vereceğiniz fazla para da karşılığını almalı, sırf iyi marka diye bir ürüne 2 katı para vermemeli kimse.

Eğer ankastre üçlü set bakıyorsanız, seçim size kalmış biraz da. Uygun fiyatlı bilinmedik markaların %90 ı aynı kalitede fırın ve ocak satıyor. Ama sadece Mekappa en iyi kalite davlumbazı kullanıyor, diğerleri ise uygun fiyatlı davlumbazı kim yapıyorsa ona yaptırıyor ürünlerini, çünkü Mekappa davlumbazlarının maliyeti fazla ve bu sebeple de diğer markalar davlumbazlarını Mekappa’ya yaptırmıyorlar. Sadece fiyata odaklanan bu markaları alacağınıza ya gerçekten bilindik iyi markaları alın ya da yine Mekappa ‘yı alın.

Neyse yine çok uzattım, ama detaylarıyla anlatıyorum ki sonra kimsenin aklında soru işareti kalmasın. Aklınıza gelen başka bir şey olursa mesaj atabilirsiniz ya da yorum kısmına yazabilirsiniz. Aşağıda ben bazı davlumbaz ve aspiratörlerinin resimlerini ekliyorum, fikriniz olsun modellerle ilgili. Güzel mutfaklar, kullanışlı ve kaliteli ankastreler ve en önemlisi kolay seçimler dilerim size.. 

Öner TÜRKSEVER














20 Mayıs 2013 Pazartesi

Yale dijital (digital) elektronik kapı dürbünü ne işe yarar ve nasıl kullanılır?


   Yale dijital (digital) elektronik kapı dürbünü ne işe yarar ve nasıl kullanılır?


                Size masraf çıkaracak bir konu daha buldum kusura bakmayın. :) Ama gerçekten kullanışlı bir ürün, anlatınca anlayacaksınız. Biraz iddialı oldu, haydi hayırlısı bakalım.

                Malum evlerimizde normal dandik dürbünlerden var büyük bir oranla. Bu dürbünlerin de zaten kendine faydası yok, böyle buğulu romantik bir bakış yakalıyorsunuz dürbünden bakarken, şansınız varsa da karşıdaki insana yakın bir görüntü hasıl oluyor size. Tanırsanız da açıyorsunuz.

                Çocuklarınız ve yaşlı insanlar da olabiliyor tabi evlerde. Bir de bunların yanında selvi boylu Türk ırkının istisnai örneklerinden olan kısa boylu insanlar da olabiliyor. Bu insancıklar peki nasıl bakacak kapı dürbününden? Ey çelik kapıcılar düşündünüz mü bunu hiç? Ta yukarılara koyuyorsunuz dürbünleri. Uzanamadıkları ve boyları yetmediği için dürbünden bakamayan çocuklar, kısa boylu insanlar maalesef kim olduğunu bilmeden kapıyı açabiliyorlar. Şaka bir yana bu gerçekten çok büyük bir sorun, bence en büyük sorunlardan biri hatta. Allah korusun. Yaşlı insanlar da hem dürbünden bakamayabilirler, hem de baksalar dahi muhtemelen küçücük görüntüden kimin geldiğini anlayamayabilirler. Bu da çok sakıncalı bir durum özellikle yalnız yaşayan yaşlılarımız için, çünkü kötü niyetli insanların en büyük hedeflerinden oluyorlar.

                Hadi diyelim kapı dürbününüzün görüntüsü henüz bozulmamış, siz de gürbüz, uzun boylu, genç bir insansınız ve karşıdakini rahatlıkla tanıyabiliyorsunuz. Ammavelakin bu dürbünler arka taraftaki ışığı gösterdikleri için (bazılarından hatta içerisi dahi görünebiliyor) , hırsızlar ve kötü niyetli insanlar evin içinde insan olup olmadığını rahatlıkla anlayabiliyor ve ona göre gardını alıyor.

                Hadi hırsız olmasın kapıdaki, sevmediğiniz bir tanıdığınız, komşunuz vs. olsun, daha da kötü maazallah.  :) Bir baktınız mı dürbünden, arka tarafta karaltı olup da dürbünden baktığınız anlaşıldığından seve seve açacaksınız o kapıyı çare yok. Psikolojiniz, durumunuz, kıyafetiniz, evinizin durumu önemli değil, çünkü sizin çat kapı gelen işgüzar tanıdığınız size kahve içmeye gelmiş ve sizin evde olduğunuzu biliyor artık. Haydi iyi kahveleerr…

                Bu biraz daha teknik ve uç bir durum, muhtemelen bizim ülkedeki hırsızlara gelmemiştir ama yine de kısa bir bilgi geçeyim. Fuarlardan birinde gördüm adamlar “reverse door viewer” gibi bir ürün satıyor, dürbünün dışına koyuyorsun üründen bakınca iç taraf kabak gibi gözüküyor. Güya FBI vs için yapmışlar ama dışarı da çatır çatır satıyorlar. Umarım yazımı hırsızlar okumaz da onlar için de bir çığır açmış olmam. Gerçi benim yazımı okuyacak kadar olan hırsız da evlerle uğraşmayan daha nitelikli dolandırıcı falandır muhtemelen, o yüzden de sıkıntı olmaz diye düşünüp kendimi rahatlatıyorum. :)

                Yazdım yazdım konuya geçemedim bir türlü, ama bunların hepsine bir anda çözüm bulduğu için önce böyle bir sorun yumağı yarattım. Yale ‘nin dijital kapı dürbünü öncelikle tüm kapılara uygulanabiliyor. Tabi kapınızda normal bir dürbün varsa, kapınızda nuhnebiden kalan iyice değişik dürbünler varsa yapacak bir şey yok. Kapınızdaki eski dürbünü çıkarıyorsunuz ve bunu kolaylıkla monte edebiliyorsunuz. Montajıyla ilgili videoyu da aşağıda görebilirsiniz :

                           


                Bu ürünü takınca sadece düğmesine basarak dışarıdaki görüntüyü net bir şekilde içerideki ekrandan görebiliyorsunuz. Peki bu sorunlarınızı nasıl çözüyor? Muhtemelen zaten size çözmüşsünüzdür de ufak bir azınlık için kısaca anlatayım :

1)      Eski dürbünlerin buğulu görüntüsü yerine net olarak karşı tarafta kim olduğunu rahatlıkla görebiliyorsunuz.

2)      Yaşlılar, çocuklar ve kısa boylular dahil kim olursa olsun dijital dürbünün düğmesine basabildiği sürece net bir şekilde içeriden dışarıdaki kişiyi görebilir ve güvenli bir şekilde kapıyı açıp açmamaya karar verebilir.

3)      Hırsızlar dışarıdan içeriyi göremedikleri için evde ışık olup olmadığı ile ilgili bir bilgileri de olamaz.

4)      Tabi istenmeyen misafirler durumu da bu dürbünde geçerli olmuyor; çünkü siz dışarıda kim olduğunu görürken dışarıdaki misafirinizin sizin içeride olduğunuzdan hiçbir şekilde haberi olmuyor. Siz de çocukları susturursanız bekler bekler giderler evde olmadığınızı düşünüp. :)

5)      En son bahsettiğim gibi dürbüne koyularak içeriyi görmeye yarayan aletler tabi ki bu üründe kullanılamaz.

Tabi sizin güvenlik, istenmeyen misafir, rahatlık vs. gibi sorunlarınızı bir kalemde çözen bu ürün, bir de üzerine kapınızda çok şık duruyor.  Son teknoloji bu ürün sayesinde isteyerek (!?) :) çağırdığınız misafirlerinizi güzel ve şık bir dış kapıyla hoş geldin diyebilirsiniz. Tabi ki eski dandik dürbünlerle görüntüsü karşılaştırılamaz. Sipariş vermesi de çok kolay, http://www.hirdavatfirsati.com/p-4351-Celik-Kapi-Aksesuarlari-Yale-LCD-ekranli-dijital-digital-akilli-kapi-durbunu-96000500-.html online satış sitesinden en uygun fiyatlarla satın alabilir ve 2-3 gün içinde elinizde olmuş olur oturduğunuz yerden.







Bunların daha teknolojik olanları da var, fotoğraf çeken, kameraya çeken, üzerinde zil olan vs. gibi artık onları da sonra tanıtırım, basic modeli de şimdilik tüm bu işlerinizi görüyor, cebinizden çok para çıkmasına gerek yok bence. Güvenli günler dilerim…

                               

Öner TÜRKSEVER

18 Mayıs 2013 Cumartesi

Wok (vok) gözlü ocakların faydası ne? Wok (vok) gözü ne işe yarar?


WOK GÖZLÜ OCAKLARIN FAYDASI NE? WOK GÖZÜ NE İŞE YARAR?



              Ankastre ürün alırken çok fazla model, çeşit, marka ve özellik olduğu için insanın kafası karışıyor. Bir de üzerine bilinmedik terimler oluyor ki o da tam insanı bunalıma sokuyor. Bunlardan biri olan “wok gözlü ocak” konusunda bir faydam olsun diyerekten kısa bir açıklama yapayım dedim.

                Wok gözü diğerlerinden farklı özel tasarımı ile çift ateş halkası şeklinde çalışır. Bu çift ateş halkası sayesinde yoğun ateş vermektedir ve iki halkası sayesinde ısıyı içeriden dışarı doğru eşit bir şekilde dağıtmaktadır.

                E bunlar benim ne işime yarayacak ki dediğinizi duyar gibiyim, ondan hemen konuya devam edeyim :

                1) 2 ateş halkası sayesinde yoğun ateş verdiği için yemeklerinizi çok kısa sürede pişirebilirsiniz.

                2) Ocağın çift ateş halkası ısıyı tencere ve tavalarınızın tüm tabanına eşit olarak yaydığı için yiyeceklerinizin eşit derecede mükemmel bir şekilde pişmesini sağlar.

                3) Bu yoğun ateşi ve eşit derecede verilen ısısı sayesinde yemeklerinizin çıtır çıtır ve tam kıvamında pişmesini sağlamasının yanı sıra vitaminlerini, minerallerini ve diğer besin öğelerini de geleneksel biçimde pişirilen yiyeceklere göre çok daha fazla şekilde korur.

                Bu wok gözlerine uygun tavalar da ayrıca satılıyor, onlarla bu faydalar çok daha fazla artıyor. Ama normal tava ve tencerelerde de çok etkilidir.

                Sonuç olarak, hızlı ve besin değerini koruduğunuz iyi pişmiş yemekler yapmak istiyorsanız wok gözlü ocaklar birebir seçim sizin için. Özellikle çalışan ve vaktin çok önemli olduğu bayanlara kesin tavsiye ederim. Mekappa markalı olanların fiyatları çok uygun ve kalitesi de çok iyi. Aşağıda birkaç örneğini sunuyorum :