17 Eylül 2016 Cumartesi

Kapı montajını ve Dolap montajını kolaylaştıran süper icatlar!! Marelli kapı gergi aparatı, dolap destek aparatı ve üst gergi aparatı...

 Kapı montajını ve Dolap montajını kolaylaştıran süper icatlar!! Marelli kapı gergi aparatı, dolap destek aparatı ve üst gergi aparatı... 


               Evet biraz iddialı oldu icat falan, sanki uzaya roket fırlatıyoruz. Ama tabi bazılarınız için bunlar uzaya roket fırlatmamızdan daha çok işe yarayacak. Sonuçta her koyun kendi bacağından asılır, mobilyacılarımız için önemli olan kendi işlerini kolaylaştıracak ürünler, ben de bu sefer onlara özel bir yazı yazayım istedim. Genelde son tüketicilere yazıyorum ama bu da bir şekilde onlara dokunuyor, yani bunları kullanan bir mobilyacı hem araştırmacı hem yenilikçi hem de işine dikkat eden bir kişi demektir. Gönül rahatlığıyla hem tanıdıklarınıza tavsiye edebilirsiniz hem de yaptıkları işleri uzun yıllar kullanabilirsiniz. Çok mobilyacı müşterimiz var, farkı anlıyoruz artık aldıkları malzemelerden ve bakış açılarından.


               Neyse ama okuma işi uzarsa çok da gelemezler. :)  O yüzden yazı sadede dokunan kısa bir şey olsun istiyorum, geyik muhabbetini son tüketicilere saklayayım.

1)     Kapı montajını kolaylaştıracak olan aparatlar :


    Bunu daha önceden tanıtmıştım. Açıkçası o yüzden bu sefer üzerinde çok durmayacağım. Kısaca bahsedeyim anlayacaksınız kolayca.

Normalde bilirsiniz kapı montajını yaptıktan sonra sıktığınız köpük genleşmeye devam ediyor ve kasayı dışa doğru ittiriyor. Bu sebeple de kapının ayarını kaçırıyor. Siz bunun için ne yapıyorsunuz? Tahta kesip kapının kasasına arasına koyuyorsunuz ki genleşen köpük kapının ayarını bozmasın.
Bu ürün işte bu apaçi işi tahta koyma olayı yerine işi yapacak düzgün görünümlü ve işlevli bir ürün.

En önemlisi ayakları yumuşak olduğu için kasanızı kesinlikle çizmiyor.

Her seferinde uygun uzunlukta tahta aramak ve yapmak zorunda kalmıyorsunuz, yani aslında para veriyor gibi görünseniz dahi, uzun vadede kesinlikle tahta koymaktan çok daha ucuza geliyor. Onları bedava tahtalardan falan yapsanız dahi, zaman ve işçilik kaybı bu paradan çok daha fazlasına mal oluyor size. Tabi çoğu mobilyacı bu tip giderlerin farkında olmadığından, bu işe 200-300 tl yatırmayı çok görüyor. Halbuki çizilen kasalardan, müşteri şikayetlerinden, montaj sırasında kaybedilen vakitten (bu ürünü ince ayar yapmak da çok kolay bu arada) ve her seferinde uğraşılan bu tip tahtalardan dolayı çok daha fazla parayı yıllardır kaybediyorsunuz.

Diğer bence çok önemli konu da imaj, müşterinin bir o tahtalardan koyduğunuzu görmesi var, bir de bu Marelli kapı gergi aparatını taktığınızı görmesi var. Ne kadar özenli ve iyi çalışan bir kapı ustası olduğunuz dilden dile dolaşacaktır. Ve bir iş fazla almanız dahi bu ürünün parasını kat be kat çıkartacaktır.

Neyse sadedi anlamışsınızdır, karar sizin, bir matkaba 400-500 tl veriyorsunuz, en az onun kadar gerekli bu ürüne çok daha azını bence verin, uğraşmayın.















Bu ürün hepten yeni ve sizin için bir önemli kolaylık daha sağlıyor. Bunu muhtemelen duymamışsınızdır ve yine ilk kez benden duyacaksınız, o yüzden biraz daha detaylı anlatayım.

Durum şudur ki, malum kasa ile kapı arasında boşluk var ve siz buraya köpük sıkmadan önce kapıyı terazilemeniz lazım ki düzgün dursun. Bunun için ne yapıyorsunuz? Kama koyuyorsunuz. Peki tek başına montaja gidebilir misiniz?

Evet şu anda gidebilirsiniz. Normalde birinin kapıyı terazide tutup diğerinin de yanlardan kamaları sıkıştırması gerekiyordu. Bu ürün sayesinde bir kişi montaja gidip kapının üst tarafına bu üründen koyarsa kapı dengede kalır ve kamaları da yandan kolaylıkla takabilir. Ürünün mantığı ayarlanan ağız tarafı sayesinden kapı ile kasa arasında durmak ve kapıyı sabitlemek yani.

Ne gerek var demeyin bence, zaten 2 adet alsanız yetiyor, 1 kişi montaja gitmek zorunda kaldığınız zamanları düşünün. Bizim gösterdiğimiz her kapıcı (hepsi değil tabi hala eski kafalı olanlar da var, yeni bir şeyi vermek o kadar zor ki) süper bulmuşlar deyip alıyorlar. Kapı üst montaj aparatı ile çok daha rahat edeceksiniz. 















Evet aklıma koydum sizi 2 kişi montaja göndermeyeceğim. Bu ürün yerine de siz bir şeyler kullanıyorsunuzdur belki; çünkü çok mantıklı bir ürün. Şöyle ki malum üst dolapları monte etmek gerçekten zor, bir iki kişi tutacak hem de tam terazide tutacak, bir kişi de vidalayacak. Ohoo anlatırken yoruldum.

Bu ürünü de alttaki dolaba ya da modülüne (alttaki dolapları tam takmamış olsanız dahi 18 mm e geçmesi için altında bir yarık bulunuyor ürünün) koyuyorsunuz tam ayarlıyorsunuz boyunu ve ondan sonra da üstteki dolabı dolap gergisinin üzerine yerleştiriyorsunuz. Sonra da kolaylıkla monte edebiliyorsunuz tek başınıza üst dolabı da.

Bunun boyu da ayarlanabilir ihtiyacınıza göre. Yine ayağı yumuşak, zarar vermez mobilyalarınıza. Bundan da 2 adet alacaksınız zaten, tüm işinizi görecek. Bence bu da her mobilyacıya lazım kesinlikle. Maliyeti de fazla değil alın geçin derim ben ama tabi siz bilirsiniz.










Evet gördüğünüz gibi ben sizin montaj işinizi bayağı kolaylaştırdım. Ürünlerini satın almanızı da kolaylaştıracağım. Ürünlerin resimlerine basınca direk satın alabileceğiniz siteye yönlenirsiniz ve sipariş verince ürün ertesi gün size ulaşır. Daha ne kadar yardım edebilirim bilemiyorum. :)

Marelli kapı gergi aparatını incelemek ve satın almak için TIKLAYINIZ

Kapı üst montaj aparatını incelemek ve satın almak için TIKLAYINIZ

Dolap destek montaj aparatını incelemek ve satın almak için TIKLAYINIZ

Dediğim gibi bunların maliyetleri çok fazla değil ve demirbaş olarak düşünmeniz gerekiyor. Aldıkları paraları bence çok kısa sürede çıkarıyorlar, çok da fazla satılıyorlar zaten. Kampanyalı fiyatlarını kaçırmamak için acele edin derim ben.

Hadi bakalım hayırlı işler , bol ve kolay montajlar dilerim…


Öner TÜRKSEVER

25 Ağustos 2016 Perşembe

Apartman, ofis, bahçe kapılarınızı en uygun maliyetle nasıl uzaktan kumandalı sisteme çevirebilirsiniz?

Apartman, ofis, bahçe kapılarınızı en uygun maliyetle nasıl uzaktan kumandalı sisteme çevirebilirsiniz?

               Yine değişik bir ürünle karşınızdayım, aslında çok da değişik bir ürün değil fakat önemli bir sorunu çok ucuza çözmenizi sağlayacak olması dolayısıyla sektör için değişik. Hemen konuya gireyim bayağıdır yazmıyordum paslanmışım..


               Durum şudur ki kapıyı anahtarla açmak hiç de kullanışlı ve kolay bir iş değil. Ben de bu sebeple sizi olabildiğince bundan kurtarmaya çalışıyorum. Kilit sektöründe olduğumuza göre piyasada olanlarla idare etmek yerine, sektörü geliştirmeye yönlenmemiz lazım. Bu sebeple önceden başka ürünler için de yazılar yazmıştım, bunlardan en yeni ve iyisi Marelli Magic Parmak izli barel ‘di. Fakat herkesin parası parmak izli sisteme geçmeye yetmeyebilir sonuçta. Bu sebeple uzaktan kumanda işi bana çok mantıklı geldi.


               Ürün aslında çok küçük ve basit mantıklı; uzaktan kumanda ve alıcısından oluşuyor. Tek yapmanız gereken alıcıyı trafoya ve kilide (tabi elektrik bağlantılı bir kilidiniz olması gerekiyor) bağlamak ve sonra da uzaktan kumandaya basıp kapıyı açmak.







               Nerelerde kullanabilirsiniz?

·       * Apartman kapıları en önemli kullanım alanı bence. Normalde kumandayla açılan bir kilit almanız falan gerçekten çok para. Şu anda zaten hali hazırda elektrik çekilen bir kapı kilidiniz de vardır, hiç ekstra maliyete de gerek duymayacaksınız. (kilidiniz vardır diyorum, çünkü tüm apartmanlarda kapıyı yukarıdan daireden açabiliyorsunuz, yani elektrik bağlantısı çekilen bir kilidiniz kesin var.) Tek yapmanız gereken bu ürünü almak ve monte etmek. Sonra da basın uzaktan kumandaya kapıyı açın. Elinizde bir sürü torba varken, anahtarı çıkarmakla veya daire düğmesine basıp beklemekle uğraşmayın. Arabadan falan basın düğmeye direk içeri girin. (ürün 20 metreden falan açabiliyor kilidi)

Normalde bu ürünler pahalı olduğu için apartman onayı falan gerekiyordu, ama siz kendi başınıza bu ürünü alsanız zaten 60-70 tl ye geliyor. Taktırın bir tek siz kullansanız bile olur, sonra isteyen parasını ödesin sizden kumandayı satın alsın. Bir de para kazanırsınız valla.  :)
Bu arada sonradan da istediğiniz kadar kumanda alabiliyorsunuz, alıp alıcıya tanıtabilirsiniz.
Bence her apartmanda kullanılması gereken bir sistem, bu paraya böyle bir konfor yok.

·       * Bahçe kapılarını da bu şekilde açabilirsiniz. Tabi bahçe kapınıza elektrik çekmeniz gerekebilir, normalde yoktur herhalde. Ama bir elektrikçi halleder bu işi sonuçta. Ne almanız lazım? Eğer kapınızda gömme normal kilit varsa, elektrikli kapı karşılığı alacaksınız, bir de trafo alacaksınız. Eğer normal trajlı kilit varsa da onun yerine elektrikli otomat kilidi alacaksınız. Ben hepsinin linkini ve resimlerini aşağı koyuyorum, almak isterseniz hepsini alabilirsiniz.





·        * En iyi kullanım yerlerinden biri de ofisler. Her ofiste bu sorun vardır. Kardeşim kapı çalıyor, kim açacak bu kapıyı. Sekretere de yazık değil mi her seferinde kalksın kapıyı açsın kapatsın. Olmaz tabi buna bir çözüm bulmak gerekir. Alın size neredeyse bedavaya bir çözüm. Kapınıza yine bir elektrikli basaç, bir tane trafo, bir de bu uzaktan kumanda ve alıcısından takın. Kızcağız oturduğu yerden bassın kumandaya açsın kapıyı, siz sağ ben selamet. Müthiş kolaylık ve inanılmaz ucuzluk.


 

 


·        Bunun yanı sıra garaj kapılarında, otomatik bariyerlerde, kartla veya şifreyle giriş yaptığınız her yerde bu sistemi kullanabilirsiniz. Artık sizin hayal gücünüze kalmış yani kullanım alanları.


         Bu arada aklıma geldi, her trafoya uymayabilir uzaktan kumanda ve alıcısı, eğer kapınızda dandik bir trafo varsa olmayabilir. O yüzden trafoyla birlikte alırsanız hem çok kaliteli bir trafoya sahip olmuş olursunuz hem de ürünü sorunsuz bir şekilde kullanırsınız.


 

Ürünün güzelliği her türlü kapıya uygulanabilmesi. Kapıda tabi elektrikli kilit varsa inanılmaz kolay yapması. Ben aşağıya montaj şemasını ve videosunu da koyuyorum. Hizmette gerçekten sınır yok yani gördüğünüz gibi. Gerekebilecek tüm ürünlerin resmini ve linkini de ekliyorum. Resimlerin üzerine basarak ürünleri inceleyebilir ve satın alabilirsiniz. İthalatçısından direk satıldığı için böyle uygun fiyatlar bu arada, el değiştirse bunların fiyatları 2 katına falan çıkıyor normal olarak.




Eğer elektrikli kilit yoksa da dediğim gibi bir elektrikçi rahatlıkla yapabilir bunları. Ama tabi önce bir takacak adamı bulun sonra alın, sonra kulaklarımı çınlatmayın. Elektrikçiyim diye geçinen o kadar çok odun var ki inanamazsınız. Adam montaj şeması okumayı bilmiyor. İzmir’de falan oturuyorsanız size birkaç isim verebilirim iyilerinden, fiyat alırsınız işinize gelirse taktırırsınız.


Bu arada yazıyı bitirmeden şunu da ekleyeyim, kesin aklınıza gelmiştir çünkü. İnteraktif bir ortam olmadığı için soramazsınız da. Çelik kapıya oluyor mu? Sorusu gelmiştir aklınıza. Çelik kapıya da olur tabi ki ama ev içinse tavsiye etmiyorum. Yine elektrikli basaçla çözebilirsiniz işi, onun tipi biraz farklı onu da aşağı koyuyorum. Ofisler için kullanışlı olur yani yine. Ama evler için yeterli bir güvenlik önlemi olmaz. Bu ürün yerine Kale X10 uzaktan kumandalı kilidi veya Marelli Magic Parmak izli bareli tavsiye ederim. Onlar bu yazının konusu olmadığından detaya girmiyorum, önceki yazılarımdan bakarsınız. İncelemek isterseniz diye onların da resmini aşağı koyuyorum.

 





Evet yine süper bir ürünle karşınıza çıktım, gerçekten durdurulamıyorum. Napıyım ayıp söylemesi böyle ürünleri koklama yeteneğim var. :) Neyse reklamlarımı geçiyor ve buraya kadar gelen okurlarıma teşekkürü bir borç biliyorum. Bu güzel ürünlerden haberdar olmak istiyorsanız mail listeme abone olun ki yazılar size de gelsin. Hadi bakalım sonunda çoğunuzu anahtardan kurtaracağım merak etmeyin.. ;)



Öner TÜRKSEVER

24 Temmuz 2016 Pazar

Ofis kapınızı, çelik kapınızı, apartman kapınızı en ekonomik şekilde şifreli, kartlı veya parmak izli sisteme nasıl geçirirsiniz?

Ofis kapınızı, çelik kapınızı en ekonomik şekilde şifreli, kartlı veya parmak izli sisteme nasıl geçirirsiniz?


        Off başlığa bak, başlığı böyle bir paragraf gibi yazdıysam, yazı kaç sayfa sürer bilemiyorum. Beni tanıyanlarınız bilir muhtemelen yazının gidişini ve yazıyı başlamaz bile okumaya. O sebeplen acilen yazıya gireyim geç saatte başladım, uykum geldikçe yazının tadı da kaçıyor. Hem sizin tadınız kaçmasın hem de benim uykum kaçmasın.

         Konumuz elektronik geçiş sistemlerini halka indirmek, nasıl olacak bu iş? Pek tabi ki bunun çok zor, çok pahalı vs olarak bilenleriniz vardır ve merakını gidermek amaçlı burdadır. Açıkçası çok da basit ve ucuz bir çözüm beklemeyin, beklediyseniz de kalkın yazının başından çünkü mucizeler yaratamıyorum. Maalesef ucuz olanların montajı zor, sizin yapabileceklerinizinse fiyatları biraz yukarıda. Haa ben yine ikisinin de en makul olanlarından bahsedeceğim tabi ki.

          Bence şöyle ayırayım işlemleri; kapınıza göre gidelim :

                1)     Ahşap, alüminyum, pimapen vs. bir kapınız var, ona uygulamak istiyorsunuz.

                 a)      Bunu yapmanın ilk yolu tadilat yaparak işlemi yapmak, yani kapıya elektrik çekmeniz gerekiyor ve kapıyı bir takım işlemlerden geçirmeniz gerekiyor. Çok zor mu, bilene kolay. Ama bileni bulacaksınız ve “kaça yaparsın kardeş bu işi?” diye soracaksınız. Kimler yapar peki? Çilingirler, elektrikçiler ve bu işten anlayanlar diyelim.

           Ben burda işinizi şöyle kolaylaştıracağım, size ürünleri set olarak sunacağım, siz onları alacaksınız ve sadece montaj ettireceksiniz.

           Durum basitçe şöyle olacak, kapınızda zaten bir kilit ve kol vardır. Kilidin karşılığına bir elektrikli kapı karşılığı takacaksınız. Ona trafo (tabi 220V gelince yakıyor bu tip ürünleri maalesef, bu sebeple iyi bir trafo kullanmanız gerekiyor. Yalnız aman diyim dandik led trafolarından kullanmayın, yangın çıkarmayın. Ben size iyisini söyleyeceğim, karar size kalmış) ve bir geçiş kontrol ünitesini bağlayacaksınız. Sonra da şifreyi girip (veya kartı gösterip, veya parmak izinizi gösterip) kilit karşılığına elektriği vereceksiniz o da kapınızdaki kilidin dilini salacak, siz de kapıyı ittirip gireceksiniz. Bu kadar basit yani. Ben size aşağıda hem de hepsini set olarak koyuyorum, yani bunu alıyorsunuz tamamdır, tabi kablo falan da gerekebilir de onu da ben yapmayım artık. 


 


           Burada geri kalan iş sizin isteğinize kalıyor; kartla açmak istiyorsanız ve EN UCUZ çözümü arıyorsanız aşağıdaki setten daha ucuzunu ve uygununu bulamazsınız. Aslında ürün şifreyle de çalışıyor ama bence kartla kullanıma daha uygun şifre kısımları içeride olduğu için.







           Ha derseniz ben daha iyice bir şey arıyorum, şifreyle de kullanacağım kartla da kullanacağım, bir de üzerine şık görünsün. Aşağıdaki set bence süper, hem fiyatı iyi, hem şık, hem kaliteli.

 



            Ya da ben en süperini, su geçirmezini, paslanmazını vs ini istiyorum derseniz aşağıdaki seti alabilirsiniz. Dış mekanda kullanacaksanız tek şansınız bu zaten, bir de gerçekten çok iyi hem de şık.








            Son seçeneğiniz kapınızı parmak iziyle açmak; bence bu süper bir seçenek. Bir sürü çalışanınız vardır, kartı kaybedip dururlar, işten çıkma oranları da fazladır. Bir de üzerine herkes şifreyi birbirine söylediğinden güvenlik falan bir şey kalmaz. İşte buralarda parmak izli geçiş sistemi gerçekten çok iyi bir seçim. Hem çalışanlarınız yanında bir sürü kart, anahtar vs. taşımak zorunda kalmazlar hem de şirketinizin havası gerçekten çok iyi olur. “Eee bu sistem pahalıdır ama” dediğinizi duyar gibiyim. Merak etmeyin burada da ben devreye girip size en uygununu ve en kullanılabilirini sunuyorum. Normalde bu parmak izi sistemlerinin sırf ünitesi 600-700 tl ben seti size yarı fiyatına buluyorum. Daha napayım bilemedim, buyurun…


  



Son olarak, bu sistemleri kullanabileceğiniz diğer iki aksesuarı da anlatayım ki tam olsun. Bunları koyduktan sonra içeriden kapıyı kolla açmak istemeyebilirsiniz. Bunun için de size çıkış butonu gerekiyor. Ya da şöyle bir durum olabilir, tuvalette vs kullanacaksınızdır herkesin dışarıdan girmesini istiyorsunuzdur ama havalı olsun diye dışarı böyle bir buton koymak istiyorsunuz. Havalı kısmını aşağıda göreceksiniz, o yanar dönerli olan ürüne elinizi yaklaştırınca kapıyı açıyor. Uzay yolu misali. J  O yüzden bunlara da ihtiyacınız olabilir, ben hem ekonomik ve kaliteli olanını hem de havalı olanını koyuyorum, siz seçersiniz artık.



                  b)     İkinci seçeneğiniz, kardeşim ben bunları montaj ettirecek birini bulamıyorum, şöyle                   direk tak fişi  bitir işi gibi bir opsiyonumuz yok mudur? Hani kendi başıma          yapabilsem falan.

Bu kadar kolayı var, hem de parmak izli sisteme geçebilirsiniz. Dışarıdaki kolu iptal edersiniz, barelinizi Marelli Magic Parmak İzli Barel ile değiştirirsiniz. İşte yaklaşık 5 dk da size elektronik ve parmak izli sisteme geçiş imkanı. Ben evimde kullanıyorum çok kullanışlı ve sorunsuz. Pille çalışıyor, pili 5-6 ay gidiyor ve harici batarya ile 2 saatte falan şarj olabiliyor. Ofiste kullanacaksanız 999 kişiye kadar parmak izi tanıtılabiliyor. Üzerine bir de uzaktan kumandası var, ona basarak içeriden de kapıyı açabiliyorsunuz. Daha ne olabilir ki, hem anahtar derdi yok, hem kart derdi yok, hem şifreyi öğrendiler derdi yok, hem kapıyı uzaktan açmak var hem de 5 dk da monte ediliyor. Bence süper çözüm, fiyatına bağlı olarak karar size kalmış.






Diğer bir seçenek de Kale Kilit’in ofis tipi şifreli ve kartlı kilitleri. Bunda tabi biraz daha fazla uğraşırsınız ama en azından bunun da elektrik çekme derdi yok, çoğu eski kilidin yerine uyuyor. Kapıda ufak bir tadilatla yapabilirsiniz. Ama dediğim gibi çok da umutlanmayın alıp hemen kendi başıma takarım diye, sonra kulağımı çınlatmayın. Ama bunları yapması diğerleri gibi büyük ustalık gerektirmiyor. Ben resimlerini koyuyorum, direk ürünü incelemek için üstüne basarsınız, montaj videosu falan da var aklınızda bir şeyler canlanır.






İşte böyle seçenekleriniz var eğer ahşap, alüminyum bir kapınız varsa. Diğer ihtimalse :

                 2)     Çelik kapınız var ve onu elektronik sisteme geçirmek istiyorsunuz.

a)      Bunu da üstteki gibi elektrik çekerek (yani basaç+trafo+geçiş ünitesi modeliyle) yapabilirsiniz. Ama açıkçası ofis değilse, ev içinse, bunu tavsiye etmiyorum. Güvenlik açısından sıkıntılı bir sistem bu, kapıyı kilitleyemiyorsunuz çünkü. Sadece dili tutuyor basaç. Ofis olunca sorun değil, akşam çıkarken kilitlersiniz icabında, gün içinde yine açık da olsa giremezler. Ama ev öyle değil.

Neyse yine siz bilirsiniz. Ben yapmanız gerekeni de söyleyeyim, üstteki setlerin hepsi olur size. Sadece basacı çelik kapı kilidi için olan, monoblok tipi elektrikli basaç tan alacaksınız. Aynı şekilde bağlatacaksınız.



b)     Asıl yapmanız gereken sistem ise kapıyı kilitliyken de kullanabileceğiniz elektronik sistemler. Seçenekleriniz aşağıda bunları detaylı inceleyen bir yazıyı sonradan yazacağım ama şimdi kısa bilgilerle geçiyorum yoksa yazı bitmez :


Bu ürün sayesinde kapınızı uzaktan kumanda ile açabilirsiniz. Sadece bareli değiştireceğiniz için çok zor bir işlem değildir elinizden geliyorsa. Ama yine vidalama falan gibi şeyler var, hani tak fişi bitir işilik bir şey değil. Bu arada ürüne parmak izi sistemi, telefonla açma ünitesi, otomatik kilitleme aparatı vs. gibi ekstra parçalar alıp sistemi daha üst düzeye taşıyabiliyorsunuz.





Bu ürünü de eski monoblok kilidinizi çıkarıp direk yerine koyabilirsiniz. Kartla veya şifreyle açılma opsiyonları, alarm çalması gibi güzel özellikleri var. Kilidi birebir yerine uyuyor, fakat kolun çift taraflı bağlantısı için kapıda 3 delik daha açmanız gerekiyor aklınızda olsun.





Bu ürün de Kale X10 kilit sistemine benziyor, takılması ve kullanımı açısından. Fakat uzaktan cep telefonunuzdaki bir aplikasyon sayesinde açabilme özelliği var. Buna da sonradan parmak izi ünitesi alabiliyorsunuz ve kapınızı parmak izli sisteme geçirebiliyorsunuz.




Bu ürün takılması en kolayı, 3 dk da falan monte edersiniz. Diğerlerinde biraz yine ustalık gerekiyor, fakat bunda eski bareli çıkarıp bunu taktığınız anda işi bitiriyorsunuz. Hem de parmak izli sisteme geçtiğiniz için en konforlu olanı. Fiyat derseniz diğerlerinin parmak izli sistemine göre yarı fiyat, ama tabi uzaktan kumanda, şifre veya kartla açmak yeterli derseniz hemen hemen aynı fiyatlarda.


Evet şükür çelik kapı sistemleri de bitti.

                          3)     En sonuncusu da apartman kapılarınız, bahçe kapılarınız gibi demir kapıları bu   sistemlere geçirmek :

       a)      Kapınızda muhtemelen hali hazırda bir üstten takma demir kapı kilidi ve daireden onu açmanız gerektiği için bir trafo vardır. O yüzden sizin maliyetiniz çok daha az olacak. Tek yapmanız gereken aşağıdaki geçiş kontrol ünitelerinden birini almak ve trafonuza bağlamak. Size burada yapacağım uyarı, trafonuza dikkat edin, 12V DC trafo olması lazım eğer emin değilseniz yeni trafo alın şöyle kalitelisinden ve sorun yaşamayın. Ben onun da resmini aşağı koyuyorum bir bakarsınız. Marelli premium trafo gerçekten çok kaliteli ve yıllarca sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz.
 
 





      b)     İkinci seçeneğiniz Kale X5 kartla açılan otomat kilidi. Bu da normal Kale Kilit ‘in elektrikli otomat kilitlerine benziyor. Sadece dış tarafında kart okuyucusu var. Dışarıdan kartı gösteriyorsunuz açılıyor. Maliyeti biraz daha fazla olabilir ama bu da şık ve iyi bir üründür.




      c)      En süper ve ucuz çözümü de sunayım size bunlar için. Bir trafonuz var zaten. Marelli uzaktan kumanda ve alıcısı seti alacaksınız, bundaki alıcıyı trafoya bağlayacaksınız. Ve uzaktan kumandaya basarak kapınızı anında açacaksınız. En ekonomik ve kolay çözüm, uzaktan kumanda olayı da bence çok rahat. 20 metreye kadar çalışıyor yani evden de kapıyı açabilirsiniz, bahçe kapısına falan da uygulayabilirsiniz. 2 haneli rakamlara çözebileceğiniz tek sistem. Üstelik apartmandakiler kullanmak istemezse kullanmaz da, siz sırf kendi rahatınız için bile taktırabilirsiniz. Çok bir para değil sonuçta, sonra da satarsınız apartmandakilere. ;)

 


Evet olabildiğince kısa tutmaya çalıştığım halde yine deli gibi uzun oldu ama bu da bir başvuru kaynağı gibi oldu ayıp söylemesi. Tüm ürünleri, tüm kapıları ve neredeyse tüm sistemleri tanıttım. Tabi bunların detayları hepsi ayrı yazı konusu ama siz ana fikri anlamışsınızdır. Bence bu sistemler artık bu kadar ucuzlamışken, hala anahtarla kapıyı açmak gerçekten çok saçma. Birini seçin ve hemen kullanmaya başlayın derim. Ben apartmanda kartlı sistemi, evde de Marelli magic parmak izli bareli kullanıyorum. Aşırı rahatım. Açıkçası bana kalsa apartmanı da parmak izli sisteme geçiririm ve anahtar olayından komple kurtulurum ama karışmıyorum hiç sonra üstümde kalır diye. Hadi bakalım çağa ayak uydurmayı geciktirmeyin ve hemen harekete geçin….

Öner TÜRKSEVER


Ofis kapınızı, çelik kapınızı, apartman kapınızı en ekonomik şekilde şifreli, kartlı veya parmak izli sisteme nasıl geçirirsiniz?

Ofis kapınızı, çelik kapınızı en ekonomik şekilde şifreli, kartlı veya parmak izli sisteme nasıl geçirirsiniz?


        Off başlığa bak, başlığı böyle bir paragraf gibi yazdıysam, yazı kaç sayfa sürer bilemiyorum. Beni tanıyanlarınız bilir muhtemelen yazının gidişini ve yazıyı başlamaz bile okumaya. O sebeplen acilen yazıya gireyim geç saatte başladım, uykum geldikçe yazının tadı da kaçıyor. Hem sizin tadınız kaçmasın hem de benim uykum kaçmasın.

         Konumuz elektronik geçiş sistemlerini halka indirmek, nasıl olacak bu iş? Pek tabi ki bunun çok zor, çok pahalı vs olarak bilenleriniz vardır ve merakını gidermek amaçlı burdadır. Açıkçası çok da basit ve ucuz bir çözüm beklemeyin, beklediyseniz de kalkın yazının başından çünkü mucizeler yaratamıyorum. Maalesef ucuz olanların montajı zor, sizin yapabileceklerinizinse fiyatları biraz yukarıda. Haa ben yine ikisinin de en makul olanlarından bahsedeceğim tabi ki.

          Bence şöyle ayırayım işlemleri; kapınıza göre gidelim :

                1)     Ahşap, alüminyum, pimapen vs. bir kapınız var, ona uygulamak istiyorsunuz.

                 a)      Bunu yapmanın ilk yolu tadilat yaparak işlemi yapmak, yani kapıya elektrik çekmeniz gerekiyor ve kapıyı bir takım işlemlerden geçirmeniz gerekiyor. Çok zor mu, bilene kolay. Ama bileni bulacaksınız ve “kaça yaparsın kardeş bu işi?” diye soracaksınız. Kimler yapar peki? Çilingirler, elektrikçiler ve bu işten anlayanlar diyelim.

           Ben burda işinizi şöyle kolaylaştıracağım, size ürünleri set olarak sunacağım, siz onları alacaksınız ve sadece montaj ettireceksiniz.

           Durum basitçe şöyle olacak, kapınızda zaten bir kilit ve kol vardır. Kilidin karşılığına bir elektrikli kapı karşılığı takacaksınız. Ona trafo (tabi 220V gelince yakıyor bu tip ürünleri maalesef, bu sebeple iyi bir trafo kullanmanız gerekiyor. Yalnız aman diyim dandik led trafolarından kullanmayın, yangın çıkarmayın. Ben size iyisini söyleyeceğim, karar size kalmış) ve bir geçiş kontrol ünitesini bağlayacaksınız. Sonra da şifreyi girip (veya kartı gösterip, veya parmak izinizi gösterip) kilit karşılığına elektriği vereceksiniz o da kapınızdaki kilidin dilini salacak, siz de kapıyı ittirip gireceksiniz. Bu kadar basit yani. Ben size aşağıda hem de hepsini set olarak koyuyorum, yani bunu alıyorsunuz tamamdır, tabi kablo falan da gerekebilir de onu da ben yapmayım artık. 





           Burada geri kalan iş sizin isteğinize kalıyor; kartla açmak istiyorsanız ve EN UCUZ çözümü arıyorsanız aşağıdaki setten daha ucuzunu ve uygununu bulamazsınız. Aslında ürün şifreyle de çalışıyor ama bence kartla kullanıma daha uygun şifre kısımları içeride olduğu için.







           Ha derseniz ben daha iyice bir şey arıyorum, şifreyle de kullanacağım kartla da kullanacağım, bir de üzerine şık görünsün. Aşağıdaki set bence süper, hem fiyatı iyi, hem şık, hem kaliteli.

 



            Ya da ben en süperini, su geçirmezini, paslanmazını vs ini istiyorum derseniz aşağıdaki seti alabilirsiniz. Dış mekanda kullanacaksanız tek şansınız bu zaten, bir de gerçekten çok iyi hem de şık.








            Son seçeneğiniz kapınızı parmak iziyle açmak; bence bu süper bir seçenek. Bir sürü çalışanınız vardır, kartı kaybedip dururlar, işten çıkma oranları da fazladır. Bir de üzerine herkes şifreyi birbirine söylediğinden güvenlik falan bir şey kalmaz. İşte buralarda parmak izli geçiş sistemi gerçekten çok iyi bir seçim. Hem çalışanlarınız yanında bir sürü kart, anahtar vs. taşımak zorunda kalmazlar hem de şirketinizin havası gerçekten çok iyi olur. “Eee bu sistem pahalıdır ama” dediğinizi duyar gibiyim. Merak etmeyin burada da ben devreye girip size en uygununu ve en kullanılabilirini sunuyorum. Normalde bu parmak izi sistemlerinin sırf ünitesi 600-700 tl ben seti size yarı fiyatına buluyorum. Daha napayım bilemedim, buyurun…


  



Son olarak, bu sistemleri kullanabileceğiniz diğer iki aksesuarı da anlatayım ki tam olsun. Bunları koyduktan sonra içeriden kapıyı kolla açmak istemeyebilirsiniz. Bunun için de size çıkış butonu gerekiyor. Ya da şöyle bir durum olabilir, tuvalette vs kullanacaksınızdır herkesin dışarıdan girmesini istiyorsunuzdur ama havalı olsun diye dışarı böyle bir buton koymak istiyorsunuz. Havalı kısmını aşağıda göreceksiniz, o yanar dönerli olan ürüne elinizi yaklaştırınca kapıyı açıyor. Uzay yolu misali. J  O yüzden bunlara da ihtiyacınız olabilir, ben hem ekonomik ve kaliteli olanını hem de havalı olanını koyuyorum, siz seçersiniz artık.



                  b)     İkinci seçeneğiniz, kardeşim ben bunları montaj ettirecek birini bulamıyorum, şöyle                   direk tak fişi  bitir işi gibi bir opsiyonumuz yok mudur? Hani kendi başıma          yapabilsem falan.

Bu kadar kolayı var, hem de parmak izli sisteme geçebilirsiniz. Dışarıdaki kolu iptal edersiniz, barelinizi Marelli Magic Parmak İzli Barel ile değiştirirsiniz. İşte yaklaşık 5 dk da size elektronik ve parmak izli sisteme geçiş imkanı. Ben evimde kullanıyorum çok kullanışlı ve sorunsuz. Pille çalışıyor, pili 5-6 ay gidiyor ve harici batarya ile 2 saatte falan şarj olabiliyor. Ofiste kullanacaksanız 999 kişiye kadar parmak izi tanıtılabiliyor. Üzerine bir de uzaktan kumandası var, ona basarak içeriden de kapıyı açabiliyorsunuz. Daha ne olabilir ki, hem anahtar derdi yok, hem kart derdi yok, hem şifreyi öğrendiler derdi yok, hem kapıyı uzaktan açmak var hem de 5 dk da monte ediliyor. Bence süper çözüm, fiyatına bağlı olarak karar size kalmış.






Diğer bir seçenek de Kale Kilit’in ofis tipi şifreli ve kartlı kilitleri. Bunda tabi biraz daha fazla uğraşırsınız ama en azından bunun da elektrik çekme derdi yok, çoğu eski kilidin yerine uyuyor. Kapıda ufak bir tadilatla yapabilirsiniz. Ama dediğim gibi çok da umutlanmayın alıp hemen kendi başıma takarım diye, sonra kulağımı çınlatmayın. Ama bunları yapması diğerleri gibi büyük ustalık gerektirmiyor. Ben resimlerini koyuyorum, direk ürünü incelemek için üstüne basarsınız, montaj videosu falan da var aklınızda bir şeyler canlanır.






İşte böyle seçenekleriniz var eğer ahşap, alüminyum bir kapınız varsa. Diğer ihtimalse :

                 2)     Çelik kapınız var ve onu elektronik sisteme geçirmek istiyorsunuz.

a)      Bunu da üstteki gibi elektrik çekerek (yani basaç+trafo+geçiş ünitesi modeliyle) yapabilirsiniz. Ama açıkçası ofis değilse, ev içinse, bunu tavsiye etmiyorum. Güvenlik açısından sıkıntılı bir sistem bu, kapıyı kilitleyemiyorsunuz çünkü. Sadece dili tutuyor basaç. Ofis olunca sorun değil, akşam çıkarken kilitlersiniz icabında, gün içinde yine açık da olsa giremezler. Ama ev öyle değil.

Neyse yine siz bilirsiniz. Ben yapmanız gerekeni de söyleyeyim, üstteki setlerin hepsi olur size. Sadece basacı çelik kapı kilidi için olan, monoblok tipi elektrikli basaç tan alacaksınız. Aynı şekilde bağlatacaksınız.



b)     Asıl yapmanız gereken sistem ise kapıyı kilitliyken de kullanabileceğiniz elektronik sistemler. Seçenekleriniz aşağıda bunları detaylı inceleyen bir yazıyı sonradan yazacağım ama şimdi kısa bilgilerle geçiyorum yoksa yazı bitmez :


Bu ürün sayesinde kapınızı uzaktan kumanda ile açabilirsiniz. Sadece bareli değiştireceğiniz için çok zor bir işlem değildir elinizden geliyorsa. Ama yine vidalama falan gibi şeyler var, hani tak fişi bitir işilik bir şey değil. Bu arada ürüne parmak izi sistemi, telefonla açma ünitesi, otomatik kilitleme aparatı vs. gibi ekstra parçalar alıp sistemi daha üst düzeye taşıyabiliyorsunuz.





Bu ürünü de eski monoblok kilidinizi çıkarıp direk yerine koyabilirsiniz. Kartla veya şifreyle açılma opsiyonları, alarm çalması gibi güzel özellikleri var. Kilidi birebir yerine uyuyor, fakat kolun çift taraflı bağlantısı için kapıda 3 delik daha açmanız gerekiyor aklınızda olsun.





Bu ürün de Kale X10 kilit sistemine benziyor, takılması ve kullanımı açısından. Fakat uzaktan cep telefonunuzdaki bir aplikasyon sayesinde açabilme özelliği var. Buna da sonradan parmak izi ünitesi alabiliyorsunuz ve kapınızı parmak izli sisteme geçirebiliyorsunuz.




Bu ürün takılması en kolayı, 3 dk da falan monte edersiniz. Diğerlerinde biraz yine ustalık gerekiyor, fakat bunda eski bareli çıkarıp bunu taktığınız anda işi bitiriyorsunuz. Hem de parmak izli sisteme geçtiğiniz için en konforlu olanı. Fiyat derseniz diğerlerinin parmak izli sistemine göre yarı fiyat, ama tabi uzaktan kumanda, şifre veya kartla açmak yeterli derseniz hemen hemen aynı fiyatlarda.


Evet şükür çelik kapı sistemleri de bitti.

                          3)     En sonuncusu da apartman kapılarınız, bahçe kapılarınız gibi demir kapıları bu   sistemlere geçirmek :

       a)      Kapınızda muhtemelen hali hazırda bir üstten takma demir kapı kilidi ve daireden onu açmanız gerektiği için bir trafo vardır. O yüzden sizin maliyetiniz çok daha az olacak. Tek yapmanız gereken aşağıdaki geçiş kontrol ünitelerinden birini almak ve trafonuza bağlamak. Size burada yapacağım uyarı, trafonuza dikkat edin, 12V DC trafo olması lazım eğer emin değilseniz yeni trafo alın şöyle kalitelisinden ve sorun yaşamayın. Ben onun da resmini aşağı koyuyorum bir bakarsınız. Marelli premium trafo gerçekten çok kaliteli ve yıllarca sorunsuz şekilde kullanabilirsiniz.
 
 





      b)     İkinci seçeneğiniz Kale X5 kartla açılan otomat kilidi. Bu da normal Kale Kilit ‘in elektrikli otomat kilitlerine benziyor. Sadece dış tarafında kart okuyucusu var. Dışarıdan kartı gösteriyorsunuz açılıyor. Maliyeti biraz daha fazla olabilir ama bu da şık ve iyi bir üründür.




      c)      En süper ve ucuz çözümü de sunayım size bunlar için. Bir trafonuz var zaten. Marelli uzaktan kumanda ve alıcısı seti alacaksınız, bundaki alıcıyı trafoya bağlayacaksınız. Ve uzaktan kumandaya basarak kapınızı anında açacaksınız. En ekonomik ve kolay çözüm, uzaktan kumanda olayı da bence çok rahat. 20 metreye kadar çalışıyor yani evden de kapıyı açabilirsiniz, bahçe kapısına falan da uygulayabilirsiniz. 2 haneli rakamlara çözebileceğiniz tek sistem. Üstelik apartmandakiler kullanmak istemezse kullanmaz da, siz sırf kendi rahatınız için bile taktırabilirsiniz. Çok bir para değil sonuçta, sonra da satarsınız apartmandakilere. ;)

 


Evet olabildiğince kısa tutmaya çalıştığım halde yine deli gibi uzun oldu ama bu da bir başvuru kaynağı gibi oldu ayıp söylemesi. Tüm ürünleri, tüm kapıları ve neredeyse tüm sistemleri tanıttım. Tabi bunların detayları hepsi ayrı yazı konusu ama siz ana fikri anlamışsınızdır. Bence bu sistemler artık bu kadar ucuzlamışken, hala anahtarla kapıyı açmak gerçekten çok saçma. Birini seçin ve hemen kullanmaya başlayın derim. Ben apartmanda kartlı sistemi, evde de Marelli magic parmak izli bareli kullanıyorum. Aşırı rahatım. Açıkçası bana kalsa apartmanı da parmak izli sisteme geçiririm ve anahtar olayından komple kurtulurum ama karışmıyorum hiç sonra üstümde kalır diye. Hadi bakalım çağa ayak uydurmayı geciktirmeyin ve hemen harekete geçin….

Öner TÜRKSEVER